Gå til innhold

80% ny pc


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Se på dette oppsettet:

 

Nye deler:

 

Kabinett: Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

HK: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

 

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

PSU: NorthQ Strømforsyning 4001EX Silent ATX 400W, 140mm Fan, 12-17dBA, 20pin

 

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

 

Gamle deler:

 

harddisk: en 80gb og en 200gb. Begge idè 7200RPM og 8mb cache.

 

Har en cd brenner og dvd spiller og et lyd kort jeg også skal bruke.

 

Angående PSUen min så er det sikkert noen som reagerer på at jeg bare har 400w.

Men jeg trenger ikke mere nå, jeg kommer til å kjøpe mer senere når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående PSUen min så er det sikkert noen som reagerer på at jeg bare har 400w.

Men jeg trenger ikke mere nå, jeg kommer til å kjøpe mer senere når jeg trenger det.

5152710[/snapback]

 

LOL? Ok dette er til alle som tror at bare fordi det finnes PSU'er på 700W, så trenger man det: Ingen maskin, med mindre man kjører 2 skjermkort eller overdrevet mange harddisker, trenger mer enn 400W. Faktisk holder 350W til det meste. Ikke prøv å si noe annet, da strømforbruket til datakomponenter faktisk har gått ned de siste årene...

Lenke til kommentar

Var selv redd for at min PC led av strøm mangel da jeg satte i min nye X2 3800 prosessor, har bare 350W fortron source.

 

Ble overrasket når jeg sjekket hvor mye PC'en brukte med et wattmeter, eller hva det enn heter, lå fra 130W idle i Windows og opp mot 200W under oppstart og når jeg spilte Battlefield 2.

 

Jeg har 3 hardisker, x2 3800 prosessor, 6600GT, 2x 512MB minne brikker, 2 kabinettvifter og en DVD brenner.

 

Men det er stor forskjell på strømforsyningene, noen yter mer enn de skal, noen yter langt dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...