Gå til innhold

Easy CD Creator 4.0 eller Nero 5 ?

bratti

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har nettopp kjøpt meg en ny brenner der valget falt på en Plextor IDE 40/12/40A. Med brenneren fulgte det med et program ved navn Nero 5 v.5.5. Fra før har jeg Easy CD Creator 4.1 Deluxe installert på maskinen og spørsmålet da er selvsagt om jeg bør bytte program og installere Nero samt avinstallere Easy CD Creator eller fortsatt bruke Easy CD Creator som allerede er installert ? Hvis noen har erfaring med begge program og kan gi meg en anbefaling hadde det vært fint. Hvis noen kan fortelle meg mer om Nero hadde det også vært fint.

På forhånd takk

Bratti

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg gått for Nero. Har brukt Easy CD Creator (4.0 tror jeg det var) og jeg liker bedre Nero.

Prøv deg litt fram i begge programmer så tar du det som passer deg best.

Skrevet

Jeg synes Nero er mer proff ved at du har litt flere innstillinger og at den ikke er over-brukervennlig. Sitter på Easy CD-creator på jobben og sånne små ting som at den spør om jeg skal lukke CD-player tre -3- ganger totalt før jeg får brent, irriterer meg... I Nero kan man også stille inn bruk av RAM som buffer, noe jeg ikke har funnet i Easy CD-Cr. ennå... Tror det er den samme versjonen av Nero som fulgte med min Lite-On-brenner, og jeg er så langt svært fornøyd. Bare synd den er OEM kun for den brenneren...

Skrevet

Min erfaring er at Easy CD Creator er mer ustabilt enn Nero. Tror 4.01 var siste versjon jeg kjørte av ECDC og den krasjet konsekvent etter tre brenninger. Måtte restarte applikasjonen før den fjerde, da gikk det greit.

Synes også Nero har flere nyttige funksjoner som VCD / SVCD wizards, støtte for overbrenning o.l. Tror i det hele tatt at du kan 'skru' mer selv i Nero.

Men som noen alt har sagt: Prøv selv. Det er helt uproblematisk å ha begge installert.

:smile:

Skrevet

Hei og takk for alle svar. Leste deres svar, installerte Nero og må si jeg er fornøyd. Har ikke rukket å gå i dybden på programmet ennå men det jeg så og prøvde virket greit og enkelt. Noen tips som kan være greie å lære seg med en gang med tanke på bruk av Nero ?

mvh

Bratti

Skrevet

For Nero 5.5´s del: Det er bare å bruke Wizards om man er usikker på hvordan man skal gjøre ting. Og Hjelp menyen, selvfølgelig (?).

Bruk Wizards, som spretter opp hver gang du starter Nero 5.5 - som default falt, hent nyeste patchen fra Nero og når du er i farta :smile: Wizard´ene (d.v.s. hjelperene) gjør jobben mye enklere, det er stort sett bare å velge fra en predefinert liste over oppgaver.

Har brukt EasyCD jeg og, likte det ikke i det hele tatt i forhold til Nero. Har gitt det "fler sjanser" men nei takk.

Du må ikke være en avansert bruker for å få stor glede av Nero, det du ikke kan nå kommer snart uansett. Det er for min del en av grunnene til at jeg liker å fikle med PC´en: Jeg lærer stadig noe nytt :smile:

Uansett fall, når man velger Nero slipper man å bytte (oppgradere) senere når og hvis man vokser fra EasyCD. Nero er bunnsolid og enkelt å bruke. Litt forvirrende første gangen, men det tar seg fort inn.

Be warned, Pentagon now has a serious issue on their hands:

Escape of the Psycho Kitten!

wave_small.gif

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-29 05:36 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...