Playmofetish Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Jeg trenger et program som lar meg "formatere" en CD-plate så det kan bootes på samme måte som en boot-diskett. Jeg skal flashe BIOS på et skjermkort, og dette kan ikke gjøres via kommandolinja i XP. Funker heller ikke å starte i sikkerhetsmodus med kommandolinje. Diskettstasjon har jeg heller ikke, og dette er absolutt siste utvei, for den hadde jeg håper på å være kvitt for godt. Jeg har selvfølgelig googla litt rundt etter "CD boot image" "boot-cd download" osv, men det jeg har funnet er for meg voldsomt avansert, så jeg hadde håper det kunne være mye enklere enn som så. Noen som vet om et enkelt program som lar meg gjøre dette, og/eller vet om en guide hvis det er noe mer avansert?? På forhånd takk
vidarv Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 windows XP på min datamaskin ... velg a: formater.... hak av for oppstartsdiskett....
oysfaerg Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Letteste: Bootdisk.com Her finner du alt du trenger av bootdisker - lastes ned som image, bare å brenne ut.
Playmofetish Skrevet 13. november 2005 Forfatter Skrevet 13. november 2005 Takk oysfaerg, hadde du giddet å linke direkte til et image som lar meg gjøre det jeg skal? Jeg har selvfølgelig flashrom og BISO-filer selv. Ser ut som at Bootdisk.com skal ha penger for disse greiene. Ikke store summen, men da må man styre med overføring til en noe ukjent nettside, ikke så veldig lysten på dette. vidarv, jeg vet nok veldig godt hvordan jeg gjør dette. Men som jeg skriver, har jeg ikke diskettstasjon nå, og vil helst slippe å ta i bruk dette. CD-R har jeg masse av, så jeg hadde håpet det var enkelt å finne frem til noe som kunne brukes der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå