Gå til innhold

13k i 3DMark01med et GeForce 7800 GT. hva er feil?


jaegarn

Anbefalte innlegg

jepp, dere leste tittelen. frustrert har jeg snakket med de som bygget PCn min, Frontline Datatjenester AS her i Kristiansund, fikk dette svaret: hvordan vet du at du SKAL ha 7000 i 3DMark05 (får 5600....) osv. vel.. LEI er jeg nå. uansett, jeg har sett på mange andre som har nesten det samme oppsettet som meg (litt annet HK fra tid til annen osv). jeg har lagt inn nyeste drivere til nForce og ForceWare.

 

annet som er verdt å nevne: i HL2: Lost Coast har jeg forøvrig 30 fps med HDR, 4x AA, 8x AF i 1024:768 (eller noe sånt, har LCD). så jeg satte ned innstillingene ned til 0 AA, 0 AF, ingen HDR, LOW på shader-effect osv. da ble fps-b bare litt bedre. i quake4 går det sånn nogenlunde greit, MEN.. det er et stort MEN: det er veldig RAR fps-drop jeg lider av; bare jeg SER et skudd blir avfyrt, dropper det. og TIL OG MED om jeg bare får et skudd i ryggen og IKKE ser skuddet en gang, dropper det (!). det føles slik at noe i pcn ikke tåler """hyper threading""" (det er bare et begrep for det, min amd 64 har ikke HT engang), men jeg tror dere skjønner litt av hva jeg mener?

 

det som er viktig å nevne: gikk til anskaffelse av nytt skjermkort fordi mitt gamle radeon x600 PRO 256Mb hadde den samme "feilen", altså massiv fps-drop. fikk faktisk 1000-1200 marks med det kortet, har dessverre ingen bilder. men jeg legger ved en test, gjort i dag, av mitt 7800GT:

 

3dmark01%20score.JPG

 

det er helt klart at det ikke er skjermkort(ene) som er feilen i denne pcn. men jeg har bange anelser om at noe lider kanskje av inkompabilitet (?) Vær så snill, HJELP meg! jeg får bare til svar fra de på pc-senteret at jeg er sær, fordi dette også gjaldt mitt andre skjermkort, men nå trenger jeg DERES hjelp til å overbevise dem, siden jeg ikke har store peilingen på pc! tusen takk!

 

edit:

 

uff og huff: dette sa en av de som jobbet på datasenteret: du ser ikke forskjell på 24 og 60 fps, gjør ingenting om du hakker.

 

derfor ser det ut til at jeg må fikse det selv.. og jeg som har SÅ mye peil på pc-komponenter :cry:

Endret av jaegarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan se ut som at det ikke er installert chipset drivere. Jeg har samme prosessor og et DFI Lanparty nF4 ultra-D som er omtrent like gode når det kommer til ytelse om jeg ikke tar feil. Har 2 gig PC3200 minne, men tviler på at 1 gig ekstra minne er grunnen til at jeg har over 24000 i 3dmark 01 siden skjermkortet ikke har så mye og si der. Selvom jeg har 7800GTX så er ikke forskjellen så stor uansett.

Lenke til kommentar

først av alt: tusen takk for svar! kommer med bilder om en liten stund

 

 

forresten, hvordan krymper jeg bilder her? ble ganske stort :blush:

 

edit: hva står OEM for og hva er det? :)

 

edit:

hvis du fikk samme feil med ett annet skjermkort er det nok IKKE skjermkortet.. tipper feilen ligger i RAM, HK, eller CPU..

 

edit* hvis du har eget lydkort, prøv å test maskinen uten én gang.

...mye rart kan vere feil her...

5146158[/snapback]

 

nForce er jo chipset-drivere, sant? har lagt inn versjon 6.70

 

edit: må også si det at jeg er veldig skeptisk til alt som har med BIOS, flashing, klokking osv, er av den typen "så lenge pcn funker er alt tilfredstillende" liksom :D

Endret av jaegarn
Lenke til kommentar
Kunne du kjørt et run av 3Dmark2005 og uploadet resultatet til ORB så postet linken til det her? Lettere å se potensielle problemer da!

 

Gjør heller ikke noe om du laster ned Sisoft Sandra og poster resultater av benchmark for CPU og Minne!

5146026[/snapback]

 

hvilken benchmark skal jeg velge i SiSoft?

Lenke til kommentar

Kjører du i det hele tatt AGPx8 ?

Sjekk i driver rutinene dine, under AGP settings om den står enablet på AGPx8.

Jeg husker ikke om du har mulighet for å se AGP rate som default Forceware, hvis ikke har du mulighet for å enable via nvtweak. Om du ikke ønsker å installere det, kan du også sjekke AGP raten din med SiSoft Sandra evnt. Everest.

 

agp3qp.th.jpg

Lenke til kommentar
Kjører du i det hele tatt AGPx8 ?

Sjekk i driver rutinene dine, under AGP settings om den står enablet på AGPx8.

Jeg husker ikke om du har mulighet for å se AGP rate som default Forceware, hvis ikke har du mulighet for å enable via nvtweak. Om du ikke ønsker å installere det, kan du også sjekke AGP raten din med SiSoft Sandra evnt. Everest.

 

agp3qp.th.jpg

5147894[/snapback]

 

erm... jeg har et 7800GT - et PCI-EX grafikk-kort, og det finnes ikke ett eksemplar av det i AGP, mann! :tease:

 

edit: legger snart ut bilder av 3Dmark.. gjør dere klare :no:

Endret av jaegarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...