Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Direct Connect Plus Plus


Anbefalte innlegg

Har begynt å kjøre DC ++ ettersom det er utrolig mye bedre enn vanlig DC. Meg og en del kameraterhar kjørt dette programmet en stund nå og alle opplever det samme: Programmet låser seg veldig ofte. Skjelden klarer programmet å leve mer enn ett døgn. Noen andre som har erfaring med dette?

 

Noen som har anbefalinger til andre DC klienter som gjør jobben til DC ++ (IKKE DC).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er at plus plus er ubrukelig fordi det stadig cræsher, en annen ting er at flesteparten av di store "seriøse" hubbene har forbud mod slike klienter. Jeg kjører sjøl en sånn hub og syns det er kjipt når folk kommer med DC++ hvor de da kanskje er på 15 hubber samtidig og må mest sannsynlig ha en god del slotter åpne for å få lov til å være på di forskjellige hubbene. Da blir det ikke mye båndbredde på hver av di som henter filer! Where is the DC spirit!!?? Hele vitsen med fildeling er borte når de med DC++ sitter og laster ned det de orker, men har ikke båndbredde til å dele noe med andre. De blir populært kalt LEECHERS. Selvfølgelig er det noen som har god nok linje til det også, og da er det forsåvidt greit. Men NeoModus sin dc klient er bra nok i massevis. Har aldri hengt seg opp på di 2 årene jeg har brukt den!! All ære til Jon Hess og NeoModus!

 

Det er bare min mening om saken :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 04:01, mozz skrev:

....

Where is the DC spirit!!?? Hele vitsen med fildeling er borte når de med DC++ sitter og laster ned det de orker, men har ikke båndbredde til å dele noe med andre.



 

 

Ahh, kunne ikke vært mer enig i dette!

Håper etterhvert at alle hub'er banner dc++ brukere!

 

Hater folk som ennå er dialup i hodet og tenker "leech, leech, leech" uten å bidra med noe som helst. Verste er at de tenker samme måten når de kommer på LAN med 100mbit.

 

Det er ikke alle som forstår at det er mulig å dele, og at det er delingen som holder liv i slike tjenester og slik teknologi.

Lenke til kommentar

Hei, hei.

 

Jeg er en stolt DC++ bruker. Og grunnen til det er at Neomodus skapte store problemer på min maskin, mens dc++ ikke har hengt seg en eneste gang. Neomodus klarte på finurlig vis å skrivebeskytte flere av de filene som ikke var helt lastet ned slik at de var umulig å slette. Sleit i lang tid med dette. DC++ har aldri gjort noe sånn.

 

For det andre har jeg 100Mbit og har ingen problemer med å dele med andre hvis jeg skulle være på flere huber.

Lenke til kommentar

DC++ er genialt, for det først slipper man å stå i kø for å laste ned file-lists, for det andre kan man være på flere hubber samtidig. Hadde det ikke vært for dc++ hadde jeg ikke giddet å bruke dc-oplegget i det hele tatt fordi det er så sykt tungvint. Hadde alle brukt dc++ er det fortsatt like mye upload-bånbredde fordelt rundt som hvis alle bruker dc.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 03:24, Daywalker skrev:

Har begynt å kjøre DC ++ ettersom det er utrolig mye bedre enn vanlig DC. Meg og en del kameraterhar kjørt dette programmet en stund nå og alle opplever det samme: Programmet låser seg veldig ofte. Skjelden klarer programmet å leve mer enn ett døgn. Noen andre som har erfaring med dette?


Noen som har anbefalinger til andre DC klienter som gjør jobben til DC ++ (IKKE DC).


 

DC++ er vel fortsatt BETA (eller var det Alpha?); så det er ikke noe rart i at det kræsjer; spesielt hvis du kjører det 24x7. DU kan jo prøve noen av de andre DC klientene som er på sourceforge.net, og se om noen av de er noe bedre.

Lenke til kommentar

håper alle huber banner dc++?

 

Noen mennesker er akkurat som politikere. De våkner om morgenen og tenker: "hva kan vi forby i dag?" Heldigvis har neppe syterene her på forumet mulighet til å forby noe som helst.

 

Er 110% unenig i dine meninger om dc++ brukere. Har aldri opplevd noe problemene du snakker om. Kanskje du bare tiltrekker deg idioter? hva vet jeg.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har brukt port 412 både på DC og DC++ og DC++ er den eneste som klarer å bruke active mode hos meg. jeg har prøvd flere ganger.

Har forwardet port 412 fra router til riktig pc(ip), men det er bare DC++ som funker i aktive mode, har prøvd med forskjellig oppsett i snart 1/2 år, men DC++ er den som funker skikkelig hos meg!!!, det er godt mulig at andre får DC til å virke i active mode, men på mitt oppsett er det bare DC++ som virker som det skal.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 14:59, Dan Hansen skrev:

Vi får jo håpe at ADSL etterhvert blir priset på en slik måte at disse tjenestene forsvinner av seg selv.


 

Mulig det, men ikke sånn som Telenor har gjort det!!! Jeg spiller online, og surfer en del. Herregud, bruker mer enn 6GB i mnd på det og morsomme videoklipp!

Lenke til kommentar

Har brukt både DC og DC++ og må si at jeg ikke kjenner meg igjen i "leeche" beskrivelsen tidligere. Problemet med DC er at når du har en download og brukeren du henter den fra logger seg av er du stuck, mens DC++ hele tiden søker etter andre brukere som har samme filen og fortsetter der. Dessuten har de fleste seriøse huber en begrensning på max 3-5 hubber og/eller en slot regel som tar utganspunkt i båndbredden slik at alle kan hente ned med saklig hastighet. Har selv 5-9 slotter åpne men har sjelden fler en 5 som er i bruk. Syns DC ++ er genialt, men det lider nok av at det er en beta versjon. Ettersom jeg er mye vekke sliter jeg litt med at det låser seg etter ca ett døgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...