Gå til innhold

Ati x800 xl problemer


aC

Anbefalte innlegg

Ok her kommer noe av det sykeste problemet jeg har vært borti. Og siden jeg ikke har den fjerneste anelse om hva det kan komme av, så slenger jeg problemet ut her..

 

Problemet: Starter et valgt spill (fps / strategi , what ever) så går det en liten stund så går kutter den strømmen. helt av. så er jeg nødt til å ta ut kontakten vente også restarte. Utgangspunktet tenkte jeg at det kanskje ville pga strøm, psu var for lav watt. Men etter å ha starta pc'en med kun 1 disk og skjermkortet og problemet fortsatt var der var det, så etter hva jeg tror, så er ikke det problemet. Etter det tenkte jeg at kanskje var pga varmen, men etter at mbm5 viste under 60 grader ved stoor load så har jeg begynt å bli litt usikker på hva som kan være problemet, Drivere, heat, psu ? jeg aner ikke. håper at dere kan svare meg :p

 

Asus p4c800-e

Intel 3.0 800fsb

1gig ddr-3200

Ati x800 xl

qtech (dritt psu)

 

det var vel alt verdt å nevne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok også holdt en knapp på PSU. Selv om du kobler til bare det aller mest nødvendige (stort sett ikke mer enn HK, CPU, skjermkort og RAM), så kan det godt være PSUen er ustabil, eller gir generelt ustabile spenninger. Noe som spesielt gir utslag i krevende operasjoner, som i spill.

 

Hvis du har 1 eller flere ekstra disker i kassa di, pluss DVD/CD-ROM, er ikke effektforbruket fra disse så veldig stort i forhold til skjermkort, CPU, hovedkort og RAM, så det kan godt fortsatt være ustabilt om du kobler fra ekstra disker og optiske drev.

 

 

Edit: Hvis du tenker på den 4-pins strømkontakten som står for seg selv i nærheten av CPU et sted, så er du helt avhengig av å ha den. Det er ingen vits i å teste eldre PSUer hvis de mangler denne kontakten.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...