Gå til innhold

Ustabilt minnekort i mobiltelefon


-Olsen-

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært en av di dumme eierne av en w800i, som har hengt seg på bølgen av di som tror di kan øke størrelsen på minnekortet sitt.

 

Jeg leste at det var lett å få tilbake hvis man møtte på prøblemer, så jeg tok kjangsen. Link til forum posten

 

Minnekortet er på 512 mb, når jeg skjekket det i diskbehandling, sto det at det var 468mg allocert, og 455 elns uallocert.... jeg slettet den opprinnelige partisjonen, og laget en stor en.

 

Når jeg begynnte å laste over så gikk det fint med det jeg hadde fra før, men så fort jeg overskred den opprinnelige størrelsen, så kom det en feilmelding om at den ikke fant kildefilen, plutselig fant ikke telefonen eller pc'en noe på minnkortet. det gikk heller ikke an å starte telefonen med minnekortet i... Det holdt heldigvis å ta ut minnekortet, å så starte telefonen, iog så putte i minnekortet igjen.

 

Her kommer problemet:

når jeg skal gjøre om kortet til normal størrelse igjen, så får jeg bare valg om maks størrelse på kortet, noe som er 933 mb.

Telefonen funker, men det er irriterende å passe på å ikke overskride den orginale plassen, defor vil jeg gjerne få det tilbake til normalt.

 

Er ganske desperat nå. Er det ikke noen som kan hjelpe meg der ute... tar imot alle råd, gode og dårlige

 

PS: partition magic driter i minnekortet, syns ikke der.

 

Løsning: Jeg lastet ned et alternativt program til Windows Diskbehandling, dette klasrte å dele minnekortet i ønsket størrelse. Anbefaler ikke å gjøre dette av andre, siden overføring ble tregere (syns jeg)

Funket ikke, se under:

 

 

Edit 2

Okey, nå etter et par dager har jeg funnet ut at minnekortet er og telefonen er veldig ustabilt når den kobles til pc, jeg får ikke lastet over et album før det kommer feilmeldinger, "finner ikke filnavn eller filbane", tidligere har jeg fått, "Finner ikke kildefil", dette kan jo bare være noe windows sender ut.

Noen som har ideer, hørt at det skal hjelpe å formatere, men har ikke hatt hell i dette.

 

Edit 3

Overskriften

 

MvH

Bjørnar

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...