Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Øke effekt, hva kan jeg gjøre?


mck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt råd: Kast ut overflødig vekt i stedet for å kaste bort penger på å trimme noe så smått, spar det heller til din neste bil.

5145646[/snapback]

 

Kaste ut overflødig vekt? Som hva da?

Da er kanskje ikke du så fan av det jeg akkurat har lagt ut om anleggda :whistle:

 

Veier jo litt det også, hehe :innocent:

Lenke til kommentar

Hvis du skal gjøre noe som gir merbart utslag så må du nok gjøre litt drastiske inngrep i motoren. Tvangsmating er et alternativ. Men face it, du har en 60 hk motor, det vil aldri flytte på seg. Så hvorfor ikke bare slenge på en fetere potte og filter, dermed får du en penere lyd å gi deg med det.

 

Etter min mening er det litt bortkastet å chiptrimme, kvasskamme osv på denne bilen du har her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mitt råd: Kast ut overflødig vekt i stedet for å kaste bort penger på å trimme noe så smått, spar det heller til din neste bil.

5145646[/snapback]

 

Kaste ut overflødig vekt? Som hva da?

Da er kanskje ikke du så fan av det jeg akkurat har lagt ut om anleggda :whistle:

 

Veier jo litt det også, hehe :innocent:

5155372[/snapback]

 

 

Overflødig vekt er jo alt at deler på bilen din som ikke påvirker sikkerheten i noen grad. Bakseter, polstring i dørene, reservehjul osv osv... Men siden vi skal være realistiske her er jo ikke dette noe som er særlig gjennomførbart.

 

I min bil solgte jeg basskassa mi og kvitta meg med endel kilo, samtidig bytta jeg til noen gromme høyttalere inni kupéen i stedet. Vet ikke hva du foretrekker, men for meg ga fire 6,5" høyttalere mer enn nok bass for min smak.

 

Hvis du skal fylle bilen med tungt stereoutstyr, for så å trimme den, så ender du jo i praksis opp med å bruke masse penger og ende opp omtrent der bilen var orginal ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Først må du si meg hva du har tenkt å gjøre med bilen? Det er mye man kan gjøre med en bil, men kommer an på hva du skal bruke den til :dribble:

 

Har du bare lyst til å øke effekt? Ha en bil som takler ditt'n og datt'n..?

 

Vel, hvor mange hester er det i den nå? Hvor tung er den? Hva mer kommer du til å sette på den? Hvor lenge skal du ha den? ;)

Lenke til kommentar

Med denne bilen med denne motoren har det ingen hensikt å legge 20000 i trimming. Hadde du orginalt hatt 200hk og lagt 20000kr i trimming ville de kronene gitt deg mye mer hester enn de vil med dine 60 som utgangspunkt, det kan hende du får 75 totalt med 20000kr, mens en bil med 200hk kan få 240-245...

 

Mitt råd, bruk mer på anlegget :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Gjør som dem andre sier. Sett på et effektanlegg som er lagd for din bil. koster rundt 2-3000,- og sett på et åpent filter.

 

Det andre alternativet er å bygge effektanlegg selv. En kammerat av meg har 99 golf tror jeg... (golf 3) Da tok han vekk den midterste potta og satte inn et rakt rør og en svær brødloff potte (4" utblås!!). Ble gromlyd det. Siden det var 2"std fra frabrikken bygget han videre på det... så det passet veldig greit....

 

Ikke bruk altfor mye penger til anlegg men sånn at du har noe som gir god lyd fra seg.

 

Resten av pengene sparer du til nybil eller noe annet nyttig. Skal du likevel ha noen flere hester ville jeg gått for en litt kvassere kamaksel. Skal man ha litt til så går en for grenrør til eksosen.

 

Chipping blir bare dyrt og unødvendig da det er dyrt og gir lite. Har du derimot en diesel motor så blir det no annet men på bensin motor er det ikke vits...

 

www.enem.se har kamaksler (meny til høyre). Tror du skal gå for sportsteg 2. send en mail til dem og spørr.

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...