Gå til innhold

Forskjellig version på Abit KT7A?


NaXiC

Anbefalte innlegg

vet noen hvordan man finner ut hvilken version av ABIT KT7 A hk man har?

 

det finnes en som heter 1.33 og den støtter palomino Athloner... (forhåpentligvis er det et sånt kort jeg sitter på, for da slipper jeg å kjøpe nytt hk nå som jeg skal oppgradere)

 

den vanlige versionen støtter bare T-bird... :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner enkelt ut av det ved hjelp av et program som heter WCPUID. Da slipper du jo også og åpne PC'n

Den nyeste versjonen er Version 3.0g+

(Test Version)

 

http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/sr...c/download.html

 

Bare åpne programmet og velg view, system info, og velg enten type1 eller type2 (det er det samme)

 

Nede på version string, ser du om du har versjon 1.0~1.2 eller versjon 1.3

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-08-27 23:40 ]

Lenke til kommentar

det programmet ditt klarte ikke å finne ut åssen version jeg hadde, Version string var blank... jaja,

pytt pytt...

 

jeg åpna pc'en og fant en liten hvit etikett ved PCI-slotene. På den stod det en strekkode og et tall OG, v1.0, ****! :mad:

 

så irriterans :sad:

 

Men jeg tror jeg skal flashe biosen allikevel, skal kjøpe gf4ti4200, og da må jeg flashe... men hvordan gjør man det? jeg har lest det et sted en gang men husker ikke... og det er vel litt kjipt å gjøre feil i en bios flash, har hørt rykter om at det kan gå riktig ille :lol:

 

_________________

AMD Duron 850@1080 :roll:

Abit KT7A

256+128mb pc133 sdram

ATIRage128pro :oops:

(120/120@160/135Mhz:D )

 

Aopen HQ45 :smile: KRAFTIG modda :evil:

 

"You don't need eyes to see, you need VISION"

 

[ Denne Melding var redigert av: naxic på 2002-08-28 15:07 ]

Lenke til kommentar

Flashing av Bios er rimelig enkelt.

 

Kort fortalt: (Du finner forøvrig samme instruksjoner i tekst fila som er med biosupdaten)

 

1. Lag bootdisk. I win98 gjøres det slik: formater diskett, og kryss av for kopier systemfiler.

Du må ha ren DOS bootdisk - så jeg tror ikke det funker å lage bootdisk i Win 2k el XP (noen som kan arrestere meg her??)

 

VIKTIG - du må ikke ha autoexec.bat el. config.sys eller noe på disken - kun command.com, og de tre systemfilene.

 

2. Last ned Abit Bios update'n(exe fil) - kjør denne for å pakke ut. Kopier filene over på Bootdisketten.

 

3. Boot opp med bootdisketten - skriv så runme (så fremt det er med en runme.bat fil i biosoppdateringa - og det skal det være med)

 

4. Når du får beskjed om at biosoppdatering er ferdig - ta ut diskett - trykk det du får beskjed om, og når maskina begynner å boote slå av maskina.

 

5. Nå må du resette CMOS - slå opp i manual for å se hvilken jumper på hovedkortet du må flytte på - jumperen er i nærheten av batteriet. (Framgangsmåte: flytt jumper, la stå 1 min, FLYTT TILBAKE!)

 

6. Slå på maskina. Gå inn i BIOS, og gjør påkrevde innstillinger(Lønner seg kanskje å skrive ned før du Flasher :smile:

 

7. Ta en kald pils.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...