Bibendum Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hei, Jeg har hatt et problem i det siste med at CPU hadde konstant 100% i aktivitet og selvsagt mistenkte jeg alt fra virus til spyware og etter å ha rebootet og brukt adaware og NIS så var jeg like langt og hadde absolutt ingen programmer åpne og likevel hadde den 100% CPU bruk. Jeg hadde fått feilmeldinger tidligere med at Expertools (tweakingverktøy til Gainward skjermkortet mitt) ikke klarte å slå seg av skikkelig, det bare hang. Derfor har jeg avinstallert dette, og nå ser det ut som at det har hjulpet, men jeg har likevel en CPU bruk (som jeg ser på via windows oppgavebehandling) som varierer mye. Bla. har jeg to IEXPLORE.EXE prosesser som tar opp mye av bruken samt CCAPP.EXE og EXPLORER.EXE. Hva er egentlig vanlig CPU bruk når du ikke gjør noe som helst men bare surfer på nettet? Noen som har erfaring med hvorfor CPU bruken kan være så høy, hva bør jeg sjekke?
ADT Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Min bruk ligger på mellom 0-5 %, men den vil jo holde seg på et høyere nivå hvis du spiller musikk, laster ned evt. har noe andre ting kjørende i bakgrunnen. Se på prosessene som bruker kraft når du er "i ro". Er det annet enn "system idle", har du kanskje spyware e.l. som i prosesslisten kaller seg noe som likner på normale systemprosesser.
valentino Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Min CPU pleier å ligge på mellom 0% og 5% bruk ved surfing. Dersom duhar 2 iexplorer.exe kjørende kan du bare stoppe de. Det er bare Internet Explorer. Explorer.exe er den prosessen som viser skrivebordet ditt og den gjør sikkert litt mer også. Denne kan du også stoppe uten problem, men da mister du skrivebordet. Dette kommer tilbake dersom du starter explorer.exe fra task manager. Det kan være greit å ta en slik restart av explorer.exe dersom den bruker mye ressurser uten at du har bedt den om det. CCAPP.exe er en prosess som kjøres av Symantech (Norton). Denne tror jeg ikke du får stoppet fra task manager, men det er mulig jeg tar feil. Dersom du har andre prosesser du lurer på er det veldig lett å bare søke på navnet i google. Mvh. Valentino
Jankee Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Flyttes fra cpu til programvare, då det er ikkje eit cpu-spørsmål men ressurssbruk av cp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå