Fleksnes Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 (endret) Løsning: Ny winXP installasjonscd og slipstreamet SP2 pluss raiddriverene der.... Argh, hvorfor har jeg ikke hørt om nLite før, etter å ha sittet og knotet tekstfiler til den store gullmedaljen.... Håper denne er postet i korrekt kategori: Ok, jeg forsøker å sette opp 2 raptor 74 i Raid0, men har støtt på et problem. Første forsøk: På mobo finnes det tot. 8 sataporter: sata1 til sata4 og sata_raid1 til sata_raid4 FØRSTE FORSØK: Er å sette opp med SiliconImage. I Bios er Nvidia-raid disablet, og Silicon Raid enabled. HDene er koblet til hhv. sata_raid1 og sata_raid2. Under boot, og før installasjon begynner viser den at det finnes et raid med disse 2 diskene på totalt 138 gig e.l. Jeg har allerede laget en floppydisk med driverene for Sil.Image raid-oppsett, både for den som fulgte med CD, og fra siste drivere. Under installasjon trykker jeg F6 som win spør om, og jeg velger driveren som finnes på floppy. Ingen problemer så langt, win ber meg fortsette, og jeg kommer til formatering/velg HD hvor det skal installeres, og jeg velger disken so dukker opp her (som da er raidsettet). Win-installasjonen begynner så å kopiere filer en liten stund før den plutselig sier at den ikke kan finne Si3144r5.sys-driverene (som den da hadde kopiert fra floppyen tidligere i prosessen). Forsøker å gjenta prosessen mange ganger, men det samme skjer hver gang. ANDRE FORSØK: Ok, tenker så at jeg skal gjøre et forsøk med Nvidia raid-driverene. I Bios enabler jeg raid for denne, setter enabled for SATA1 og SATA2 som raid-diskene, og disabler Sil.Image raid-driverene. Saver, restarter, konstaterer at jeg ser raidet under boot-up, starter opp med samme prosess som beskrevet ovenfor, bortsett fra at jeg denne gangen benytter floppyen som Nvidia raid-driverene som jeg har laget på forhånd. Legger til Raid-driveren, og Nvidia Storage driver. Og ellers fortsetter det på akkurat samme måte som beskrevet ovenfor, bortsett fra at den klaget på at den ikke fant Nvidia-driveren, og ikke Im.Silicon-driveren. Noen som aner hva problemet kan være her? Jeg har forsøkt både med org. WinXP og med slipstreamed installasjonsCD med SP2 på. Hovedkort: Asus A8n-SLI Deluxe Bios: Siste versjon (1015) Endret 11. november 2005 av Fleksnes
lohelle Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 la diskett med driver stå i HELT til du skal reboote første gangen.. Første gangen (når du trykker F6) leser den inn og laster driver.. etterpå (når masse filer kopieres til HD) leser setup'en fra disketten igjen..
Fleksnes Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 (endret) Ok, jeg kan forsøke jo med dette. Det som skjer når feilmeldingen kommer opp er at jeg får tre valg, enten "avbryt installasjon" ,"skip file" eller "retry". Har forsøkt retry både med CD og disk inne, uten at den fant den, men du mener altså at jeg skal velge "skip file" hele tiden (den syter over 4-5 andre filer i tillegg), og sa la den lese fra floppy? Forsøkte dette en gang, men husker ikke om jeg lot floppy stå inne når den rebootet. Det resulterte ihvertfall i bluescreen relativt kjapt etter reboot edit: Det hjalp desverre ikke. Under installasjonen valgte jeg "Skip" på de filene den drev og klagde over at den ikke fant. Installasjonen fortsatte, rebootet, og rett etter at WinXP-logo kommer opp får jeg blue screen... Floppy var i hele tiden. Endret 11. november 2005 av Fleksnes
lohelle Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Ok, jeg kan forsøke jo med dette. Det som skjer når feilmeldingen kommer opp er at jeg får tre valg, enten "avbryt installasjon" ,"skip file" eller "retry". Har forsøkt retry både med CD og disk inne, uten at den fant den, men du mener altså at jeg skal velge "skip file" hele tiden (den syter over 4-5 andre filer i tillegg), og sa la den lese fra floppy?Forsøkte dette en gang, men husker ikke om jeg lot floppy stå inne når den rebootet. Det resulterte ihvertfall i bluescreen relativt kjapt etter reboot edit: Det hjalp desverre ikke. Under installasjonen valgte jeg "Skip" på de filene den drev og klagde over at den ikke fant. Installasjonen fortsatte, rebootet, og rett etter at WinXP-logo kommer opp får jeg blue screen... Floppy var i hele tiden. 5139930[/snapback] Har du partisjoner på harddisk fra før av? Har du flere harddisker?
Fleksnes Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Har kun 2 stk Raptor 74 i pc'en. Har forsøkt edd å ta alt tilgjengelig som en partisjon, og å dele raidsettet opp i en større og en mindre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå