Gå til innhold

Hva er best multiplier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det, jeg får det heller ikke til nå som forumet er oppdatert. Går ann sikkert, bare på en anden måte. Men dersom det står Multiplier X18 i CPU-Z så er det multiplierene. Etter det jeg har lært er det best å ha flest mulig multiplier. Multiplier X (gange) FSB = Klokkefrekvens. Dersom du har Intel prosessor oppererer dem på høyere klokkefrekvens uansett. Altså du sammenligner AMD og Intel, 2 CPU'er som er ca like raske vill altid Intellen opperere på høyere klokkefrekvens

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Stemmer det, jeg får det heller ikke til nå som forumet er oppdatert. Går ann sikkert, bare på en anden måte. Men dersom det står Multiplier X18 i CPU-Z så er det multiplierene. Etter det jeg har lært er det best å ha flest mulig multiplier. Multiplier X (gange) FSB = Klokkefrekvens. Dersom du har Intel prosessor oppererer dem på høyere klokkefrekvens uansett. Altså du sammenligner AMD og Intel, 2 CPU'er som er ca like raske vill altid Intellen opperere på høyere klokkefrekvens

5140662[/snapback]

vell. . . er det noen som vet HVORDAN man får dem hit?

Lenke til kommentar

prosessorhastighet / multiplier = fsb

ved samme prosessorhastighet vil en lav multiplier gi en høy fsb og føre til en større båndbredde på hovedkortet.

 

rent ideelt sett er vel 1x multiplier best, men det er "umulig", delvis pga produksjonskostnader, men flere problemer er det med en slik løsning...

 

lavere multiplier er bedre, uansett. (gjelder prosessorer på samme hastighet, og med noenlunde samme konstruksjon.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...