Gå til innhold

Amotor: De sikreste bruktbilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne godt tenkt meg ei liste der man kategoriserte bilene etter størrelse og pris. Ikke alle har råd til (eller behov for) å kjøpe en brukt Audi A3 eller A6, derfor hadde det vært greit at bilene ble kategorisert i alle fall etter størrelse, f.eks. småbiler, den lille mellomklassen, den større mellomklassen, store biler og flerbruksbiler.

 

Dessuten ser jeg ikke 2. generasjon Fiat Punto (00-05) på lista. Denne fikk 4 av 5 mulige stjerner i Euro-nCap, og bør vel strengt tatt stå høyt oppe på lista?

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg ei liste der man kategoriserte bilene etter størrelse og pris. Ikke alle har råd til (eller behov for) å kjøpe en brukt Audi A3 eller A6, derfor hadde det vært greit at bilene ble kategorisert i alle fall etter størrelse, f.eks. småbiler, den lille mellomklassen, den større mellomklassen, store biler og flerbruksbiler.

 

Dessuten ser jeg ikke 2. generasjon Fiat Punto (00-05) på lista. Denne fikk 4 av 5 mulige stjerner i Euro-nCap, og bør vel strengt tatt stå høyt oppe på lista?

5139004[/snapback]

 

God ide å kategorisere etter størrelse og pris, skal ta tak i det så snart jeg får tid! Fiat Punto er ikke med på Folksams liste. Årsaken kan være at det ikke er nok ulykker med denne bilen til å si noe om hvor sikker den er "i virkeligheten". Flott at den kommer godt ut i Euro NCAP! Ofte er det samsvar mellom krasjtestene deres og Folksams registreringer, men ikke altid...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...