Gå til innhold

autoplay/oppdateringsproblemer i xp


Yamato47

Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

Jeg har en plextor 16x-brenner som master på ide secondary og en toshiba 12x dvd som master på ide primary på et kt7-raid kort.

 

Jeg har installert en eller annen tilfeldig aspi-layer jeg fant et eller annet sted på nettet. Av brenneprogram har jeg Nero og CDRW installert.

 

Jeg har to problemer:

 

- Å kopiere en vanlig cd fra dvd-romen over til harddisken tar som regel 20 min. Det er ingenting galt med dvd-spilleren, når jeg ripper dvd spinner den virkelig opp og det går fort som pokker. Den skal takle 40x cd-rom hastighet

 

- Ofte, spesielt etter at jeg har brukt brenneprogram, vil ikke stasjonene 'oppdatere' seg. Jeg setter inn en disk, og på dvd-spilleren kan det komme feilmeldinger som 'device is not available' eller 'please insert a disk'. På plextor-en kommer ikke disse meldingene, men disken vises som tom, og det hjelper ikke å trykke på f5 eller properties eller noe.

 

Dette er pokkers så irriterende, håper noen kan hjelpe.

 

...og en ting til som kansje er relevant: Jeg har en 60 gig hyperfragmentert harddisk som er en _stor_ flaskehals i systemet. Operativsystem o.l. ligger på en annen disk. Ofte kjører jeg 10-20 opp/nedlastinger, en hard kodeprosess i bakgrunnen, og brenning. Det går _seint_. Kan det ha noe å si?

 

mvh

Are-Harald

 

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2001-11-30 23:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...