Gå til innhold

Program som kan interpolere?


Anbefalte innlegg

Heisan...

Jeg har et kamera med heller dårlig oppløsning (2MP), og jeg har tatt en del bilder med det hvor på enkelte av de jeg gjerne skulle ha beskjert og blåst de opp en del. Men nå er det jo slik at 2 megapixler kan komme litt kort når man skal lage forstørrelser. Er det da noen som vet om et program som kan interpolere bilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du f.eks gjøre i Photshop. Bare gå på Image - Image Size og velg større enn det som står der. Ta det i trinn, f.eks 10% flere ganger til du har oppnådd den størrelsen du vil ha.

 

Det finnes dedikerte programmer og plug-ins som det påstås gjør det bedre.

 

Tor

Lenke til kommentar
Heisan...

Jeg har et kamera med heller dårlig oppløsning (2MP), og jeg har tatt en del bilder med det hvor på enkelte av de jeg gjerne skulle ha beskjert og blåst de opp en del. Men nå er det jo slik at 2 megapixler kan komme litt kort når man skal lage forstørrelser. Er det da noen som vet om et program som kan interpolere bilder?

5134906[/snapback]

Hvis du skal ha bilder som egner seg bedre for beskjæring og forstørrelse, er det nytt kamera du trenger. Ingen interpoleringsalgoritmer kan gjøre noe som helst med det.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha bilder som egner seg bedre for beskjæring og forstørrelse, er det nytt kamera du trenger. Ingen interpoleringsalgoritmer kan gjøre noe som helst med det.

 

Du har så rett. Ingen normale programmer kan erstatte en sterk kvanta av megapixler. Det jeg tror jeg mente var vel noe med at jeg trengte høyere dpi eller noe for å beholde kvaliteten ved større utskrifter. Er litt usikker på de rent tekniske greiene. Jeg skal såklart kjøpe meg nytt kamera, må bare vente til økonomien tillater det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...