Gå til innhold

Den Store Aksjetråden - 2005


DevianX

Anbefalte innlegg

Fint initiativ. Jeg personlig er ikke så glad i Sevan, uvisst av hvilken grunn. Jeg har tidligere brent meg på STO, Stolt offshore, og jeg klarte selvfølgelig å kjøpe helt på høyeste toppnotering som den har vært på, for så å følge med på at kursen raste nokså bra. Et veldig urasjonelt kjøp, kjøpte vel mer eller mindre på motstand.

 

Tips til deg:

 

Teknisk analyse fra netfonds sine kursoversikter er ikke helt det optimale, ikke minst er det uoversiktlig.

 

bruk Bullspike ! Der er det veldig veldig mye bra. J

 

Jeg følger innsiderne og har akkurat posisjonert meg i CEQ , Cermaq, ettersom selskapet ser lovende ut, og ikke minst; det har en lav beta. Egenkapitalprosent på 50%, halve selskapet er eid av nærings og handelsdepartementet. Ulempen er at aksjen er relativt illekvid.

 

Var på en presentasjon av selskapets situasjon på den store aksjekvelden i Oslo 2.november, og likte det jeg fikk høre.

 

:thumbup:

5134517[/snapback]

 

Anbefaler deg å kjøpe mer Cermaq aksjer siden de mest sansynlig vil stige drastisk de neste ukene..

Jobber på hoved IT kontoret deres og vet veldig godt hva jeg snakker om ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også avgitt kjøpssignal på RGT, ettersom glidende gjennomsnitt er brutt idag på relativt høyt volum (over 6 millioner sålangt idag).

 

Dette tyder på at RGT skal kortsiktig opp og teste neste motstandsnivå ved ca. 1.50 og øvre bollinger-bond som foreligger ved 1,57.

 

Klarer ikke kursen å bryte gjennom overnevnte nivåer, kan vi se kortsiktig tilbakefall mot glidende gjennomsnitt.

 

Merk dere også at meglerhuset FS er meget aggresive på kjøpersiden, noe som er etter min mening meget BULL.

 

Kursutviklingen hos RGT er meget sterkt, tross en svak dag på OSE. Det er også Q3 neste uke og jeg tror markedet forventer en melding fra selskapet angående videre utvikling og guiding.

 

DevianX

post-11335-1131712016_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å kjøpe mer Cermaq aksjer siden de mest sansynlig vil stige drastisk de neste ukene..

Jobber på hoved IT kontoret deres og vet veldig godt hva jeg snakker om ;)

5138196[/snapback]

 

Personlig ville jeg ha avventet på hvordan hovedindeksen utvikler seg. Brytes 300 løpet av neste uke, kan vi fort se OSE falle ned mot støttenivåer som 290 og 280.

 

Hvis 300 holder neste uke og vi bryter 310 på relativt høyt volum er det ventet kortsiktig økning opp mot 320 i første omgang og da foreligger det bedre børsmiljø for de fleste aksjer.

 

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Som påpekt tidligere, har kursen brutt ut av en rektangelformasjon på bra volum. Noe som indikerer stigning i aksjen på kortsikt.

 

Kortsiktig kursmål er 1.70 eller 17,24% fra sluttkurs fredag. Det foreligger også et massivt motstandsnivå rundt 1,80 som bør brytes før videre stigning er et faktum.

 

Men for at dette skal oppnås, bør OSE være stabil de neste par dagene. Hovedindeksen bør ikke bryte 300, men heller prøve seg på 310 og bryte den på høyt volum. Da kan vi fort se rally RGT og en del andre aksjer.

 

Har faktiskt endret par aksjer fra HOLD til KJØP løpet av helgen etter grundig analyse og markedsutsikter. Kommer tilbake om disse aksjene løpet av uken.

 

Ha en ellers fortreffelig kveld.

 

DevianX

post-11335-1131912293_thumb.jpg

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Kommentarer på dagens RGT kursutvikling:

 

Vi testet idag øvre bollinger-bond som gir en indikasjon på videre retning. Sluttkurs er rett under overnevnte motstandsnivå som befinner seg på ca. 1.53 - 1.55.

 

Brytes dette motstandsnivået, noe som jeg tror mulig imorgen eller på onsdag, gir dette kraftig *bull* signal og videre retning er et faktum. Både TA og det fundamentale støtter dette 100% i skrivende stund. Husk at dette bruddet bør være på meget høyt volum, ettersom det gir etablert brudd på overnevnte nivå. Gir også grunnlag for et nytt støttenivå ved svakere børsdager.

 

Det oppstod også *gaps* under intraday fra ca. 1.50 til 1.55 som skal dekkes inn løpet av kort tid.

 

RSI steg heller ikke så veldig fra sluttkurs på fredag og gir antydninger på at kursen beveger seg i en stigende trend fase.

 

Har ny kursmål hvis øvre bollinger-bond brytes imorgen og det er i første omgang ca. 1.80. Jeg synes personlig det er gap mellom 1.60 - 1.80. Volumet i dette intervallet var meget lite og det skal ikke så meget til før vi går over denne fasen.

 

Brudd på den *gyldne* rektangel gir også tilsvarende kursmål på kortsikt. Dermed håper jeg at vi oppnår minst 1.80 løpet av denne uken.

 

Ha en ellers fin kveld folkens..

 

DevianX

post-11335-1131997713_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fører du log over hvilke du selv har som hold/short/kjøp ? Det høres ut som du driver med dette til daglig ;)

5150184[/snapback]

 

Trader vel ikke daglig for å være helt ærlig, men prøver å treffe edge og avventer til det foreligger på en aksje. Så har en del aksjer som jeg følger med på og endrer status fortløpende som markedet beveger seg.

 

En ting som jeg har erfart fra aksjemarkedet. Never catch a falling knife. Du kan gjerne stille deg følgende spørsmål:

 

Hvorfor skal man kaste penger på noe som faller? er ikke det mer logisk å satse på noe som stiger da? Det er meget vanskelig å finne en bunn på aksje, men en del lettere å finne *edge* og kortsiktig kursmål ved å benytte seg av TA og fundamentale vurderinger.

 

Enkelte kursfall er ikke rasjonelt eller logisk. Dette faller unna begrepet *never catch a falling knife*. Dessuten er disse nedgangene preget av shortere og psykologiske faktorer som er i markedet.

 

Angående RGT. Du har forsatt mulig til å gjøre par raske prosenter løpet av uken, hvis overnevnte selskap/kurs bryter gjennom øvre bollinger-bond imorgen eller på onsdag. Hvis den bryter gjennom på høyt volum kan du minst gjøre 13% løpet av denne uken. Det må sies å være meget bra :)

 

Du får selv ta en vurdering på denne aksjen. Lykke til uansett.. hehe

 

DevianX

Lenke til kommentar

TA om OSE (Hovedindeksen)

 

Det foreligger et massivt støttenivå på ca. 305 på OSE og den har holdt meget bra og det gir på kortsikt en oppgang mot neste motstandsnivå som foreligger på ca. 310.

 

Overnevnte motstand bør brytes på meget høyt volum og dette bør vi se snarest. Helst imorgen eller på onsdag. Dette gir indikasjon på videre retning fram til øvre bollinger-bond.

 

Jeg tror markedet kan reagere slik de neste dagene:

 

310 nivået brytes og vi ser en oppgang opp mot ca. 313-317 (øvre bollinger-bond). Men hvis USA og resten av markedet er svakt, vil vi mest sannsynlig teste støttenivået ved 310. Holdes dette nivået er det meget bra, men hvis ikke kan vi forvente et fall på OSE ned mot 305 som er neste støttenivå etter 310. Så ved brudd på 310, bør man benytte sjansen til å ta gevinst og kjøpe seg eventuelt seg inn på lavere kurser ved et senere tidspunkt. Men vær varsom og se markedet generelt før man tar en beslutning.

 

DevianX

post-11335-1131998923_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Oljeprisen er forholdsvis ned fra igår sammen med Dow Jones og Nasdaq.

 

Dette kan muligens bli en rød dag på børsen. Brytes 300 idag på relativt høyt volum, skal ikke vi se bort fra at vi tester 290 og 280 den nærmeste framtid.

 

Er det noen flere her som skal møte opp på Q3 hos Rocksource?

 

Gleder meg til guidingen og en eventuell melding fra selskapet.

 

Ha en ellers fin dag folkens.

 

DevianX

Lenke til kommentar

RGT/Rocksource kom seg på børs gjennom oppkjøp av et selskap som jeg tror heter Ecunor eller noe i den duren.

 

Men husk at Rocksource er et relativt nytt selskap med spisskompetanse og har mange personer i selskapet, som har lang erfaring fra offshore markedet.

 

Tror ikke at vi ser noen særlige inntekter før Q3 2006. Men nå er det slik at en aksje er basert på guiding og forventninger. De har per dags dato 0,50,- kontant beholding per aksje, samt EM teknologi som er verdt par ører også. Så med andre ord er risikoen i aksjen meget lav på dagens nivå.

 

Men det er forsatt stor risiko i denne aksjen og man bør satse hvis man har tro på caset. Muligens man kan gjøre par kjappe kroner ved trading, men den store fortjenesten ligger ved å være langsiktig i RGT. Minst 6.mnd vil jeg påstå.

 

Ellers på en kjedelig dag med mye røde tall, ser vi at glidende gjennomsnitt holder meget bra hos RGT og så fort OSE snur løpet av de nærmeste dagene skal vi nok teste motstand som foreligger rundt 1,55.

 

Ved brudd på støttenivå på 1.40, bør man vurdere å selge, ettersom man kan se fall ned mot nedre bollinger-bond.

 

Sevan tester også støttenivå på 26,- og den virker meget sterk i skrivende stund.

 

DevianX

Lenke til kommentar
Er det noen som følger med på Amerikanske , Europeiske eller Asiatiske marked her?

 

Jeg følger med på markedene i USA og Norge.

Foretrekker markedene i USA, flere sider å hente informasjon fra, og maaange flere aksjeselskap å velge.

5164504[/snapback]

 

Følger med på markedene i USA, Europa og Japan. Men foretar per dags dato ingen handler, ettersom det krever litt mer tid og arbeid å sette seg inn i disse markedene. Bruker disse som *guiding* for videre retning på OSE.

 

Nå er det slik at jeg ønsker å bli god på enkelte aksjer/sektorer som jeg kan med god treffsikkerhet få ofte edge og foreta riktig valg med tanke på kjøp og salg av aksjer.

 

Har riktignok noen long posisjoner, men prøver å være kortsiktig i den forstand når aksjen vender ned og den har avgitt salgssignal selger jeg meg ut.

 

DevianX

 

PS: Oljeprisen er på vei oppover fra sluttnotering på OSE idag tidligere. Dette tyder på at vi kommer mest sannsynlig til å få en fin dag imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...