Gå til innhold

Kjapp test av Samsung D600 m/ bilder


Anbefalte innlegg

Har hatt D600 en uke nå. Her er litt om mine erfaringer. en kjapp og liten test :-)

 

Telefonen ligger i eske med handsfree, lader og TV kabler. Ingen minekort, tasker eller annet.

 

Først: Jeg har merket EN bug. Telefonen slo seg av og på mår jeg skulle editere ett bilde. Dette skjedde en gang og har fungert i etterkant. litt tidlig å si om dette er en bug.

 

Telefonen er en anelse større en D500 men litt tynnere, Finishen er mer som E730, men overflaten foran er utsatt for riper med sitt store ubeskyttede display. Sidetastene er i sølv og telefonen er svært elegant ut. Skyvefunksjonen er litt mindre "slide" en D500 ( litt mer som E630 ) men virker solid alikevel.

 

TV kablene bruker samme port som HF.

 

D600 er en forbedret D500. Testet av den ligger på Amobil så jeg nevner ikke så mye om alle funksjonene og hvordan den er i bruk. Den er som D500, kjapp i menyene men er blitt bedre en D500 til å skrive sms med. På D500 var de tre øverste tastene vanskelige å treffe. Dette er utbedret.

 

D600 er QUADband. 850, 1900, 1800 og 900. D500 var kun TRIband

 

Batteriet er Li-Ion 950 mAh og varer i ca. to dager. Da ble den ble brukt mye. D500 har såvidt jeg vet Li-Ion 800 mAh batteri.

 

Kameraet er svært bra! D600 er oppgradert til 2.0 MP og noe av det beste jeg har testet. Samme klasse med K750i / W800i samt N90. Videofunksjonen er også i toppklasse. www.gsmarena.com har lagt ut testbilder.

 

TV funksjonen er kul, men overbeviser ikke helt. Når telefonen er tilkoblet så får man opp menyer på TV, men ikke i fullt format. Man kan lese tekstmeldinger, spille spill osv. Bildene er heller ikke i full format, men videoene er det. kult! Dokumenter krever mye zooming for å bli lesbare. Samsung er på riktig spor men mangler litt for den fulle opplevelsen

 

MP3 spilleren er som D500 / E730 men er forbedret en smule. Lyden er upåklagelig men ligger litt under det SE kan vise til. D600 har dog fått stereohøytalere lik Motorola E398og Z300og leverer faktisk bra lyd. MEN, hvor blir det av radioen?

 

D600 har ikke EDGE. Det vil komme på D600E.

 

Alt i alt så er D600 et positivt bekjentskap. D500 overbeviste IKKE, men det gjør D600. Dette er en av de beste telefonen jeg har testet fra Samsung og viser at de er på rett vei. D600 er ett trygt kjøp og de som er fornøyd med tidligere Samsung modeller vil ikke bli skuffet. Tvert om!

 

For en mer utfyllende test, besøk:

 

www.gsmarena.com

 

 

picture1542xa.th.jpg

 

Ipod video, iPod NANO og D600

 

picture1514mv.th.jpg

 

picture1521hy.th.jpg

 

IPod foto, Ipod video, Ipod NANO og D600

 

picture1530ba.th.jpg

 

picture1550og.th.jpg

 

picture1593nv.th.jpg

 

picture1564vy.th.jpg

 

picture1570nv.th.jpg

 

Video vist på en 17 tommer LCD

 

picture1642wq.th.jpg

 

Bilde vist på samme TV

 

picture1622tw.th.jpg

 

Min CV vist på TV

 

picture1663pu.th.jpg

 

Oversikt over dokumenter, vist på TV

 

picture1652lw.th.jpg

 

Menyene, vist på TV

 

picture1612xi.th.jpg

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilguiden666: Hvor dårlig er egentlig D600 på sms? Er det til å leve med, eller er det

Kan du forklare litt, og gjerne sammenligne med andre modeller. Er den treg på sms osv.

 

Takk for svar!

 

Veldig fin test! :thumbup:

(Selvom jeg blir litt forvirra av de forskjellige testene av D600 som kommer ut for tida, alle sier noe forskjellig :cry: )

Lenke til kommentar

Sms på D600 er UTMERKET! D500 var håpløs....

 

DD600 er ikke treg, men du kan endre menyene of da blir den treg i navigeringen. Men velger man standardvisning så er den kjapp som bare det.

 

Amobil gir den 6. Jeg er enig MEN......Bugs nummer to er funnet. Batteriet. Varte 2 dager første gangen. Nå varer det max 6-8 timer. Det må være noe feil. Vet ikke om dette bare er min eller om dette gjelder flere

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung SGH-X100 som jeg brukte før. Ingen luksustelefon, men den var veldig fin på de fleste områder. Unntatt å skrive meldinger med. Tastene var gode, ... men. Og dette er et kjempestort "men". Mer noe sånt:

 

MEN

 

Når du av en eller annen grunn blir avbrutt midt i prosessen å skrive en SMS, så er teksten tapt for evig og alltid. Skulle du komme borti den røde telefonen istedenfor 3-tallet f.eks, noe som førte til mange røde fresende grimaser for min del, så var alt borte. Utrolig frustrerende i stressende situasjoner der du hadde tatt deg tid til å svare på en SMS, men du har ikke tid til å begynne på nytt.

 

Nå har jeg en Siemens CF75, og jeg vet at også Nokia har det slik at den halvferdige meldingen blir liggende i minnet, helt til du sletter den selv eller sender den. Siemens bevarer den til og med etter du har sendt den, så du kan redigere og sende til flere etterpå.

 

Er dette blitt utbedret på D600? Jeg vet X100 har problemet og jeg vet E700 har problemet, så jeg regnet med det var et globalt Samsung-fenomen. Hvis D600 også har denne sykdommen, så er telefonen utelukket for meg, med tanke på all frustrasjonen dette har påført meg. Har det blitt gjort noe med, så er den et lokkende alternativ. Så om du ikke vet, vær så snill og test for meg. Det hadde vært knas.

 

 

Men jeg må da ærlig innrømme at det blir helt sikkert Siemens SXG 75 på meg uansett :yes:

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Når du av en eller annen grunn blir avbrutt midt i prosessen å skrive en SMS, så er teksten tapt for evig og alltid. Skulle du komme borti den røde telefonen istedenfor 3-tallet f.eks, noe som førte til mange røde fresende grimaser for min del, så var alt borte. Utrolig frustrerende i stressende situasjoner der du hadde tatt deg tid til å svare på en SMS, men du har ikke tid til å begynne på nytt.

På D600 er vel av-knappen ganske langt borte fra f.eks 3 tallet (den er jo på den øvre delen av telefonen)

link_d600_tx.jpg

Ser ikke ut som det kommer til å bli et stort problem hvertfall

 

EDIT: Herregud trykker alltid på feil Quote-knapp :D

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar
Har fått et tilbud om å kjøpe Samsung D600 til 3100 kr uten abonnement. Burde jeg slå til?

Vil helst ikke ha med abonnement.

5172280[/snapback]

Anbefaler deg å lese gjennom amobil sin test og svarene i diskuter artikkel tråden. Der lærer du nok mye om D600 på det gode og det onde, og den 6'ern den fikk er basert på en enda høyere pris enn hva du betaler.

Lenke til kommentar

Jeg var en snartur innom Spaceworld på lørdag, mens jeg handlet noen gaver, og bestemte meg for å ta en kjapp titt på D600 "in real life". Men jeg synes den så utrolig kjedelig ut! Altså, det i forhold til D500. Jeg fikk mistanken om at de ansatte hadde satt feil prislapp/navnelapp til feil telefon, for den var skremmende lik D500. Jeg skulle spurt de. Den ser mye stiligere ut på bildene.

Lenke til kommentar
Jeg var en snartur innom Spaceworld på lørdag, mens jeg handlet noen gaver, og bestemte meg for å ta en kjapp titt på D600 "in real life". Men jeg synes den så utrolig kjedelig ut! Altså, det i forhold til D500. Jeg fikk mistanken om at de ansatte hadde satt feil prislapp/navnelapp til feil telefon, for den var skremmende lik D500. Jeg skulle spurt de. Den ser mye stiligere ut på bildene.

5183118[/snapback]

Det du sier er at du syns D600 så utrolig kjedelig ut i forhold til D500, men du mistenkte fortsatt butikken for å ha satt en D500 der hvor D600 egentlig skulle stått? :hmm:

Lenke til kommentar
Det jeg mente var at hvis det var en D600 som sto der, så var det jammen kjedelig at de var så like. Men så er de jo inneburet i glass, så jeg fikk ikke sett nært på de.

5188029[/snapback]

Hehe ok

Altså, de ligner selvfølgelig, noe som antakeligvis var tanken til Samsung når de skulle lage en oppfølger til D500 som hadde et design som de fleste mente var nydelig.

Men alikevel, når jeg ser på D500 og D600 i butikken, syns jeg D600 ser litt mer eksklusiv ut. D500 skinner så, ser ut som et tynt lag svart neglelakk eller noe som de har malt den med :p

 

Men det er min personlige mening. Litt mer friksjon når man holder D600 også. Bedre grep syns jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...