Gå til innhold

Word (og andre programmer) stjeler all ytelsen

:utakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Usikker på om dette ble postet på rett plass. Uansett...

Jeg syns pc'en min bråker så fælt! Da jeg kjøpte den leste jeg masse skryt om at Centrino-plattformen var så veldig stillegående. En sannhet med modifikasjoner, spør du meg. Pc'en er musestille sålenge jeg bare har oppe MSN og Internet Explorer, men så fort jeg går over til "tunge" oppgaver som Word (!) og Excel, så går vifta jevnt. Jeg tipper den skrur seg på i ti-femten sekunder hvert minutt. Ca. Hele tida. Av og på. Av og på. Greit, jeg forstår at heftige spill krever alt som er av prosessorytelse og denslags, men jeg spiller ikke! Jeg skriver oppgave! Det burde da ikke være nødvendig å gi full guffe for å kjøre Word?

Jeg tok en titt i oppgavebehandling -> ytelse, og når Word står på så står "bruk av CPU" på 100%. Konstant. Programmet virker på en sju år gammel pc jeg har stående hjemme, så Word trenger tydeligvis ikke 1.4GHz og 512 MB ram for å kjøre..

Er det mulig å stille inn programmer (MS Word) slik at de ikke stjeler ALL ytelsen i pc'en? Vifta går jo av og på som en jojo her, jeg blir sprø.. Går det an å bestemme at "dette programmet skal tildeles 30% av kapasitet" eller noe i den duren?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...