Gå til innhold

nVidia 6800gt vs Ati X850XT

StIFfmasT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn så er x800xt pe bedre enn et 6800 ultra. Og tanken på at x850xt er litt bedre enn x800xt, så kan man nesten tegne et klart bilde :thumbup: Men 6800gt har par funksjoner som x800/x850 serien ikke har. Ordentlig HDR, og shadel model 3. Men jeg savner iallfall ikke de funksjonene. Byttet fra 6800gt til x800xt pe og har ikke angret et sekund. 6800gt får ca 5000 poeng i 3dmark05 stock. Mitt x800xt pe klarte over 6300 poeng med stock klokk. Vet ikke helt om alle x800xt pe scorer så bra, men mitt asus ax800xt/TVD er iallfall mye bedre enn 6800gt.

Skrevet

Yup, det er vel konklusjonen. Men det er ytelsesforskjell mellom x850xt og x850xt pe som vanligvis koster mye mer. Du kan se på forskjellige reviews rundt omkring. Søk på google så får du en pekepinn.

Skrevet

^Jeg skal kjøpe vanlig X850XT eller nVidia 6800GT, etter det folk sier her, så yter X850XT bedre enn nVidia 6800 ultra, stemmer det?

Ati kortet koster 2500 og nvidia koster 3500

Skrevet

ATI kortet er klart best. Har et X850XT, godt klokker de også. Skiftet fra et 6800, kan ikke si jeg savner Shader Model 3. Shader Model 3 er bare en serie koder som gjør rendering og ting og tang i dvs spill til å se litt bedre ut, samt gjøre det litt lettere for grafikk-kortet. Men du legger ikke merke til det i praksis, verken visuelt eller ytelsesmessig.

Skrevet
Ok, takk.

Hvor mye har du klokket ditt kort? Hva er max temperatur på kortet?

5130975[/snapback]

Jeg har klokket det stabilt til 555/594MHz. Skiftet fra originalkjøler til Zalman kjøler, hjalp lite på overklokkingen, men støynivået og temperaturene ble betraktelig lavere ;). Temperaturene holder seg rundt 35 grader idle og opp mot 60 grader load med originalkjøler, med VF700cu ligger de nærmere 33 idle og 45 load.

Skrevet

Hva med å spare litt til, så kan du kjøpe 7800gt neste måned eller noe sånt. Det skal komme nye skjermkort både fra nvidia og ati, og jeg tipper at prisen på 7800gt vil gå yterligere ned. Så her kan tålmodigheten lønne seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...