Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forpulte Wireless LAN >(


Anbefalte innlegg

Argh...

Har akkurat satt opp nytt wireless lan i huset.

 

Problemet er at når jeg spiller cs, så får jeg 25 i loss i 4 sekunder, hvert minutt (pakker som ikke når fram).

Det er utrolig irriterende. Man blir bare stående helt stille på klient siden, uten at noe skjer. Mens hos alle andre klientene er det helt fin, og de får en lett free frag :evil:

 

Har funnet ut at dette kommer av signalene som er dårlig.

Knutepunktet står i et annet rom enn min pc, ergo; signalene må gjennom vegger å rubbel&bit.. bla bla bla...

 

Dette var d jg ville si.

Ikke kjøp trådløst lan om du spiller, eller om du må ha top kvalitet på signalene, hele tiden.

 

**** JEG HATER TRÅDLØST LAN :evil:

kan ikke få sagt det nok. D r forpult dårlig.

 

Om noen har noen fixe ideér, så kom med dem, men jeg borrer ikke høl i vegga slik at d blir fri sikt mellom knutepunktet og senderen min :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke om det er noen elektriske ledninger eller liknende i veien. Slikt har ofte dårlig innvirkning på signalene. Uansett er en nettverkskabel det beste internt i et hus.

 

Jeg sitter selv med WaveLAN, men bare mellom huset og skolen (HiN). Har aldri opplevd pacet loss slik som du beskriver.

 

-yummy-

Lenke til kommentar

Jeg har selv jobbet endel med WLAN og det er helt greit, men når det må igjennom vegger ol. blir båndbredden satt ned til f.eks. 5,5Mb eller 2Mb. Hvis du vil unngå det må du konfigurere litt, noe jeg tviler på at du har gjort.

 

 

Har selv satt opp WLAN hjemme i huset, og når basestasjon sto i stua; hadde jeg dårlig dekning på dass. Flytta basestasjon til andre siden av skrivebordet, så fikk jeg perfekt dekning på dass også. Det handler litt om å plasere baststasjon riktig.....

Lenke til kommentar

også WLAN er noe dritt. Den klarer ikke å sende signal gjennom tømmerveggen min uten at ytelsen detter ned med 70%.. sinsykt irriterende..

Jeg jobber daglig med nettverk og WLAN også og jeg ambefaller ikke WLAN til kunder som virkelig har ikke behov for det...

Det er billigere å legge inn CAT5 kabler overalt i huset enn å kjøpe WLAN ( kommer ann på hus størrelsen selfølgelig) Jeg har lagt CAT5 kabel overalt i huset. Med tanke på ytelswen og stabilitet så er det vært å borre litt her og der...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-27 08:16, Dan Hansen skrev:

Quote:


Den 2002-08-27 08:12, laaknor skrev:

... når basestasjon sto i stua; hadde jeg dårlig dekning på dass. Flytta basestasjon til andre siden av skrivebordet, så fikk jeg perfekt dekning på dass også ...


 

uhhmm - tør jeg spørre hva du bruker pc'en der inne til?

 

:smile: Siste kvelden før innlevering av et større samfunsfagprosjekt og jeg har ikke begynt ennå.... Trengte all tiden jeg kunne få :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Quote:


Quote:


Flytta basestasjon til andre siden av skrivebordet, så fikk jeg perfekt dekning på dass også ...


 

uhhmm - tør jeg spørre hva du bruker pc'en der inne til?

 

:smile: Siste kvelden før innlevering av et større samfunsfagprosjekt og jeg har ikke begynt ennå.... Trengte all tiden jeg kunne få :razz:

 

Det hender at PC'en blir brukt til drittarbeid, og da er det vel ingen bedre lokasjon enn dassen :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-27 08:32, goose skrev:

også WLAN er noe dritt. Den klarer ikke å sende signal gjennom tømmerveggen min uten at ytelsen detter ned med 70%.. sinsykt irriterende..


 

Amen!

Skal gå tilbake til vanlig nettverkskabler fordi wlan suger så jævlig at at jeg skal begynne propaganda mot det :smile:

 

Neste gang jg skal ha noe trådløst skal ikke bli før om 30 år, da teknologien faktisk er *brukbar*.

Lenke til kommentar

amd_guru: kutt ut den bumpingen. Slikt er bare spam, og du vet hva det betyr.

 

Uansett - Øm du øker ADSL - hastigheten, får du større hastighet. På vanlig surfing betyr det heller lite, men på nedlasting av større ting hjelper det betydelig.

 

I forhold til WLAN hjelper det null.

 

Jeg sitter med WLAN mellom huset mitt og skolen. Har ikke merket noe som helst problemer med det.

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

har wlan i leiligheten, ikke noe problem å spille eller å gjøre noe som helst, det med plassering av basestasjonen er viktig, jeg hadde den først på datarommet,l da fant jeg ut at signalene måtte gjennom en 3m lang vegg for å nå stua, flytta dn til soverommet, nå er det bare 2 vegger mellom, og jeg har full dekning, har også full dekning ute på verandaen, gjennom 3 vegger, tror rett og slett at han som innleda har feil med stasjoneen sin eller plassert den helt på trynet, ellers er jo ei xtern antenne rått, ikke noe problem å øke rrekkevidden drastisk!

 

jeg går å venter på mitt dlink 22mbit trådløsnett nå, noen som vill kjøpe et compaq wl110, og en belkin trådløsrouter??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 00:28, yummy skrev:

amd_guru: kutt ut den bumpingen. Slikt er bare spam, og du vet hva det betyr.


 

sry.. skal slutte, mn d var bare d at ingen ville svare. D var et ja/nei spm.. lett å svare på.

 

Selv viste jg at d ikke ville ha noe innvirknin å øke hastigheten, mn d var pappa som lurte på d (tror han har lyst på raskere adsl) :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...