Gå til innhold

Rippe mange CDer i slengen

ingveb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i jobb å rippe 600 musikk CDer (ikke til ulovlig distrubusjon selvfølgelig)

Dette er til et personlig mp3 arkiv.

Det jeg lurer på er om det er noe hardware/software fom gjør dette automatisk? Det som hadde vert det beste var om jeg kunne sette på en haug CDer om gangen. Har regnet meg frem til at det vil ta ca. 150 timer om jeg skal gjøre det manuelt, og det er ikke aktuelt..

på forhånd takk for alle svar!

Ingve

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Denne tråden er feilpostet da vi har en helt egen forumkategori for programvare. Trådstarter bes gjøre seg kjent med de ulike kategoriene i forumet for å hindre at slik feilposting skjer igjen.

Da trådstarte er ny på forumet flyttes posten - Men fremtidige feilposter vil bli stengt.

Endret av Alastor
Skrevet (endret)

Ingve: "er noe hardware/software "... ?

Driftsleder Roy Narvestad: "Denne tråden er feilpostet da vi har en helt egen forumkategori for programvare"

Halloo ? Programvare = software. Hardware = noe annet enn software.

Endret av Harald Staff
Skrevet

Klager på avgjørelser skal tas på pm til den aktuelle moderator, og utformes på en høflig og god måte. Da sikrer man et godt svar.

Jeg mener denne passer best i programvare da det vil være software som utfører rippingen, og det han til syvende å sist skal ha tak i er musikkfiler - noe som overhodet ikke er hardware. Og mer om dette vil jeg ikke si i denne tråden :). Tråder i grenseland bør uansett flyttes dit man får best respons - og det tror jeg faktisk er her.

Skrevet

Denne posten passer definitivt bedre under hardware da det nettopp trengs spesialhardware for å kunne oppnå det trådstarter ønsker.

Har selv det samme problemet med å rippe alle CD'ene mine men kom ikke frem til noen god (økonomisk) løsning. Å la firmaer gjøre det for deg er svindyrt så det vil jeg heller ikke anbefale, med mindre det er ekstremt viktig å få gjort denne jobben raskest mulig med minst mulig arbeid.

Det du egentlig vil ha er noe slik:

Baxter-rs.jpg

http://www.mfdigital.com/baxter.html

Dessverre er nok prisen her også en hindring. Med mindre du driver med profesjonell ripping av CD'er er nok et kjøp av noe slikt til en engangs jobb heller ikke særlig økonomisk lurt.

Skrevet

Unnskyld moderatormannen. Jeg overreagerer alltid når jeg møter Du-må-da-skjønne-at-argumentasjon. Det var virkelig ikke uhøflig ment. Unnskyld og unnskyld.

Men du er tydeligvis i mindretall, og kanskje også en smule på sykkeltur, når du mener det er så åpenbart at dette har en softwareløsning, at selv en nybegynner burde forstå det, eller forstå hvor relevant kompetanse best finnes. Flertallet av pc'er kommer meg bekjent ikke med 600 cd-stasjoner som standard.

Beste hilsen Harald

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...