Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

første bil- mazda 626


Ms Opel

Anbefalte innlegg

Hey ppl! Jeg skal kjøpe min første bil :dribble::D:cool: og er litt forelsket i en mazda 626.. Men bare lurer på hvordan den er å style/trimme? Den jeg ser på har gått 157 000, noen som vet hvor langt disse kan kjøre? Når kommer verkstedregningene?

Jeg er ikke så superproff på bil, kan bare det overfladiske.. Så takker for all hjelp jeg kan få! :w00t:

 

 

http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=333296

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mazda 626 e konge bil, g kan gå opp til 350.000km ved hjelp av godt vedlikehold og service. Du må gå for 2.0, mest økonomis ved trimming, og tåler mest. Bilene er spreke orginalt, og søk etter styling på nettet, så finner du med en gang. Kan prøve på powerzone da, men ekke sikker. Vurderer å kjøpe en 626 selv, 2.0i, 2 dørs men 140hk orgialt.

Lenke til kommentar

Har 93mod 1,8 selv, godt fornøyd, drar bra nok for meg. Grei og skru på også. Sjekk at bremsene bak fungerer, de har en tendens til å sette seg om man ikke gjevnlig bremser litt hardt. Ellers vil nok drivakselmansjettene sprekke på rundt 180.

 

Edit: Fjernet OT...

Endret av Akke
Lenke til kommentar

Motoren tåler en del som sagt med 2.0l han jeg kjenner har en mazda 626 som har gått 285 000km, det eneste er fortsllinga mangler litt stag og hjulopphenget tåler nkk ikke mye med all den rusten og den virker veldig vinglete.

 

Men han kjører ikke akkurat pent heller..

Hver gang vi parkerer er eksos manifilen rødglødene.

Og turtall sperra har fått kjørt seg temmelig bra.

Lenke til kommentar

Den 2.5 motoren som sitter i den sprekaste er DYR i drift.

Det er en gammel Ford V6er.

 

Et karosseri tidligere hadde 2.0i 16v motor og den var GØY.

 

Min 86 modell 626 2.0iGT solgte eg for 9000kr, då hadde den godt 295000,

Kjøper er svært fornøyd!!

 

Mazdaer toler det meste så lenge en passer på olje nivået på motor og girkasse.

 

Under spyling er også en fin ting på vinterføre. Det er litt mange plasser der saltlaken legger seg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, ikke klag :no:

 

Alle biler får jo en eller annen feil etter hvert som de blir eldre og mer slitt :roll:

 

Det du må huske på å gjøre er å se etter noen store skader nå? Prøvekjøre den, se om den er god ;) Spørre om eier har hatt noen tidligere problemer? Evnt. Se servicehefte? Få et innblikk i hvordan han behandlet bilen, når han skiftet oljefilter osv? Det har veldig mye å si for levetiden på bilen da :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har en Mazda 626 2.0 LX S 87-modell. Og den går og går, den går når den har kommet til døra til og med. Min har gått 220000, og det eneste jeg har gjort på den var å fjerne noe rust, som kom på 12 000 kr. men da sa de på NAF at den kom til å gå til Jesus står opp igjen.

 

Og den Mazdaen jeg har hadde ikke vært på service siden oktober 88 eller noe sånt. Det er en kongebil!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har en mazda 626 88mod den nye karroseriet som er mere rundt ikke firkanta

kombi cupe, senka 40mm stiva. det sitter en 2L I 16V med orginalt ca 148 HK trimmet enkelt til 180HK! uten turbo. Ops girkassa tåler Maks 240HK (uvist ant. nm.) dette gjeller oxo for GTR

 

jeg har:

*2,5" rør med 3 lyd dempere. katis har vi ikke hørt om

*tenninga er skrudd opp

*tempratur føleren til motoren er det satt en motstand. slik at "hjernen" tror at motoren er kaldere en den egentlig er.(billig chip trimming) husker ikke hvor stor denne er.

 

 

jeg fikk denna bilen opp i 240Km/t

 

litt kult å kjøre fra BMW 316 med bestefar bil :p

120Kmt på 2 giret

Lenke til kommentar

ultimat mazda motor:

 

topp lok + turbo og intercooler fra GTR

veiv og råder fra mazda 2,2L som passer rett på topplokket til GTRn

Smidde stempler eller tilsvarende

GTR injection osv.

ny gir kasse, fant ei kasse som tålte 450HK og 400Nm

man finner nok noen gamle rally gir kasser et sted.

 

 

2,2L I TIC = MYE POWER

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ultimat mazda motor:

 

topp lok + turbo og intercooler fra GTR

veiv og råder fra mazda 2,2L som passer rett på topplokket til GTRn

Smidde stempler eller tilsvarende

GTR injection osv.

ny gir kasse, fant ei kasse som tålte 450HK og 400Nm

man finner nok noen gamle rally gir kasser et sted.

 

 

2,2L I TIC = MYE POWER

5341961[/snapback]

 

hei,

den beste motoren mazda noen gang har laget er FE3

Den finnes i GD modellene (88-91) og kom orginalt med 148 hk - 152hk (sistnevnte på 88 mod, uten kat)

Denne motoren er god for 400 hk med orginalkasse. Kom med smidde råder orginalt.

2.2 literen kom orginalt med turbo (Ford Probe GT)

Den kom også orginalt i statene på mx-6 (de het mx-6, og ikke 626 da)

Men FE3 motoren er på 2.0 liter, og den er det beste utgangspunktet for trimming.

(For 626 modeller da)

 

Og for alle andre mazda intr. serte, stikk innom Mazda Owners Group Norway!

http://mazda-ogn.org/forum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...