Gå til innhold

Hjelp til valg av deler til ny pc, ca 10 000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ducmaster, jeg har to spørsmål til deg. Hver gang jeg skrur på den gamle datamaskinen kommer det en masse ikoner nede på oppgavelinjen. Programmer som kjører unødvendig hver gang jeg skrur på maskinen. Hvordan fjerner jeg disse?

 

Hvordan sletter jeg loggen på firefox?

Endret av Vestlivegen
Lenke til kommentar

inne på tools kan du slette loggen og slikt med firefox. angående de ikonene dine, trykk på start knappen også på "kjør" eller "run" hvis du kjører engelsk versjon. også skriver du inn "msconfig" gå til ruten der det står "oppstart" eller "startup" avhengig av hva ver. du kjører også merker du bare av de programmene du ikke vil at windows skal starte opp med :) simpelt as that kompis! Dette vil i de fleste tilfeller også gjøre oppstarten din raskere, ta en rask scan med adaware samt spybot og fjern mulige spywares i tillegg, programmene kan du lastes ned hos www.webattack.com og er gratis vare hvis du ikke hadde dem fra før av. anbefaler også spywareblaster som er et genialt program!

Lenke til kommentar
tools-options-privacy :)

5133317[/snapback]

 

Takk skal du ha :)

Her er enda et spørsmål. Den gamle maskinen gir fra seg en slags merkerlig lyd hver gang jeg skrur den på. Hva kan det være? Et spørsmål til. Jeg spiller Age of empires 3 online nå får tiden. Ofte henger dataen seg fullstendig opp mens jeg spiller, så jeg blir nødt til å skru den av. Hva kommer dette av. Du skjønner det tar Ca. 20 dager før jeg har den nye maskinen i hus. Så jeg må greie meg med den gamle en stund til.

Endret av Vestlivegen
Lenke til kommentar
hm hvordan lyder den merkelige lyden?er det et pip eller flere?eller noe helt annet? hva slags specs er det i den gamle dataen din?greit å vite for å se hva som evnt. kan være feilen, har det alltid vært slikt eller bare i det siste?

5134649[/snapback]

 

Lyden er ikke elektronisk, men mekanisk hvis du forstår. En slags brå skurring som holder på i et sekund.

 

Intel Pentium 4 3.06GHz

512 MB ram (aner ikke hvilke)

Ati radeon 9200 128mb out

Lenke til kommentar
er en litt komplisert metode å fjerne IE siden det er integrert i WinXP, pluss at microsoft er vanskelige når det gjelder slik. Men hvis du bruker et program som heter Nlite og brenner ut en iso av xp cden din så kan du modifisere å fjerne IE. ellers finnes det også andre metoder. kan sende deg en pm hvis du er interresert :)

5129375[/snapback]

 

 

"Kontrolpanel -> legg til/fjern programmer" funker da greit.

Lenke til kommentar
oki angående lyden så aner jeg faktisk ikke hva det kan være, kanskje det kommer fra strømforsynern ? hvilket merke er det forresten? og det med at du restarter når du spiller, har det forekommet lenge eller bare nå i det siste ?

5135495[/snapback]

 

Packard Bell. Det har forekommet lenge. Men den restarter ikke, den klikker bare. Skjermen fryses.

Endret av Vestlivegen
Lenke til kommentar
er en litt komplisert metode å fjerne IE siden det er integrert i WinXP, pluss at microsoft er vanskelige når det gjelder slik. Men hvis du bruker et program som heter Nlite og brenner ut en iso av xp cden din så kan du modifisere å fjerne IE. ellers finnes det også andre metoder. kan sende deg en pm hvis du er interresert :)

5129375[/snapback]

 

 

"Kontrolpanel -> legg til/fjern programmer" funker da greit.

5135619[/snapback]

Det fjerner ikke IE, det bare skjuler ikonet kan man si.

Ingen vits i å fjerne det, bare ikke bruk det hvis det er så viktig.

 

Vestlivegen, er du redd for virus på den nye maskinen før du får virusprogram, så brenn programmet på en CD med pc'en du har fra før + diverse andre greier, og du er helt sikker.

 

Jeg lastet ned masse annet før virusprogrammet nå som jeg nettop fikk ny pc: 6 virus og 42 trojanske hester :cool:

 

Gratulere med en råfet pc

Lenke til kommentar
er en litt komplisert metode å fjerne IE siden det er integrert i WinXP, pluss at microsoft er vanskelige når det gjelder slik. Men hvis du bruker et program som heter Nlite og brenner ut en iso av xp cden din så kan du modifisere å fjerne IE. ellers finnes det også andre metoder. kan sende deg en pm hvis du er interresert :)

5129375[/snapback]

 

 

"Kontrolpanel -> legg til/fjern programmer" funker da greit.

5135619[/snapback]

Det fjerner ikke IE, det bare skjuler ikonet kan man si.

Ingen vits i å fjerne det, bare ikke bruk det hvis det er så viktig.

 

Vestlivegen, er du redd for virus på den nye maskinen før du får virusprogram, så brenn programmet på en CD med pc'en du har fra før + diverse andre greier, og du er helt sikker.

 

Jeg lastet ned masse annet før virusprogrammet nå som jeg nettop fikk ny pc: 6 virus og 42 trojanske hester :cool:

 

Gratulere med en råfet pc

5135692[/snapback]

 

 

Finner i hvert fall ingen tegn til IE etter jeg har avinstallert det. Da er det vel bare fucka hos deg ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...