Bringisen Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 (endret) Heisann. Jeg er på jakt etter et gradert gråfilter til mine EF17-40mm f4L og EF70-200mm f2.8L som begge bruker 77mm filter dia. (Og jeg vet at man kan "gradere" himmelen i P.S og ved dobbelexp.) Jeg har sett etter i de mest kjente Norske nettbutikkene uten å finne graderte filtre. Har funnet filtrene hos bhphoto og e-handel , men ingen Norske butikker. Noen som har kjennskap til om disse er å få tak i Norge? På forhånd takk! Endret 5. november 2005 av helge.bringeland
Bringisen Skrevet 5. november 2005 Forfatter Skrevet 5. november 2005 Hei, Du kan få tatt i dem her eller her. 5110404[/snapback] Jeg har sjekket disse nettbutikkene som jeg synes er supre. Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se. Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l Jeg tenkte mer på f.eks B+W , Heliopan , Hoya eller andre runde skrufiltre. Men takk for hurtig svar
sverreb Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Hei, Du kan få tatt i dem her eller her. 5110404[/snapback] Jeg har sjekket disse nettbutikkene som jeg synes er supre. Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se. Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l Jeg tenkte mer på f.eks B+W , Heliopan , Hoya eller andre runde skrufiltre. Men takk for hurtig svar 5110526[/snapback] Jeg er enig i at cokin ikke akkurat er kongen på haugen av filtre. Imidlertid er gjengede graderte filtre nesten ubrukelig, siden du ikke kan plassere graderingen noe annet sted enn midt i rammen. Poenget med firkantfiltre og filterholdere er at du får plassert graderingen der du trenger den.
Bringisen Skrevet 6. november 2005 Forfatter Skrevet 6. november 2005 Hei, Du kan få tatt i dem her eller her. 5110404[/snapback] Jeg har sjekket disse nettbutikkene som jeg synes er supre. Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se. Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l Jeg tenkte mer på f.eks B+W , Heliopan , Hoya eller andre runde skrufiltre. Men takk for hurtig svar 5110526[/snapback] Jeg er enig i at cokin ikke akkurat er kongen på haugen av filtre. Imidlertid er gjengede graderte filtre nesten ubrukelig, siden du ikke kan plassere graderingen noe annet sted enn midt i rammen. Poenget med firkantfiltre og filterholdere er at du får plassert graderingen der du trenger den. 5111155[/snapback] Et veldig godt poeng
sverreb Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Hvis du vil ha noe bedre en cokin, kan du kikke på Lee eller Singh-Ray
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå