Gå til innhold

Nedlasting av torrents skaper problemer.

jabe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg laster ned torrents, enten via BitComet eller Azereus, mister jeg helt eller delvis kontakt med nettet. Får ingen feilmelding. Lukker jeg klienten og fosøker å gå på internett kommer jeg ikke inn på noen sider. Ved ping av VG oppnås ikke kontakt. Må slå av PC'en og restarter jeg etter ca. 1 time fungerer nett-tilkoblingen normalt. Hadde dette problemet tidligere, hadde installert siste versjon av Bitcomet, men etter å ha avinstallert denne og installert 0.59-versjonen fungerte det fint. Har nå installert XP Pro SP2, hadde tidligere Home SP2, fikk nå eksakt samme problem, gjorde det samme som tidligere, men denne gangen fungerte det ikke. Har kjørt patchen som som deaktiverer begrensning av connections. Bortsettsett fra XP Pro, har jeg eksakt samme programvare og konfigurasjon som tidligere. Bruker Nod32 og ZoneAlarm, disse skapte ikke problemer tidligere. Vet fanden ikke hva problemet kan være, er som å lete etter den berømte "nåla i høystakken".

HK'en min er MSI K8N Neo2 Platinum Ed. + AMD64 3500+, men som sagt har dette fungert smertefritt i nesten 1 år med samme maskinvare og drivere bortsett fra en ekstra HDD. Har fast ip-adressepå 100 Mbits linje, men det skulle ikke ha noe med saken å gjøre, Er den noen der ute som kan ha en anelse om hva problemet er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Jeg leste ikke hele, men uansett:

Jeg har også samme problem med BitComet (har internett fra Combitel/MTULink), men det jeg gjør da er å gå inn på routern min (3Com router/modem) - http://192.168.1.1/ og deretter connecter igjen!

Hvilken levrandør har du?

Skrevet
...Jeg leste ikke hele, men uansett:

Jeg har også samme problem med BitComet (har internett fra Combitel/MTULink), men det jeg gjør da er å gå inn på routern min (3Com router/modem) - http://192.168.1.1/ og deretter connecter igjen!

Hvilken levrandør har du?

5108075[/snapback]

Min leverandør er Ownit, bor i Sverige. Bruker ikke router, men som sagt løste jeg problemet forrige gang ved å nedgradere BitComet fra 0.60 til 0.59 av en eller merkelig grunn. Denne gangen fungerte ikke dette. Har samme problem med Azereus, så jeg har ikke anelse om hva årsaken kan være denne gangen.

Hater installering av Win., oppstår ofte et forbannet ulogisk problem.

Skrevet
Har fast ip-adressepå 100 Mbits linje,

5108009[/snapback]

har du 100 Mbits internett linje!?

Har du prøvt å begrense hastigheten ut av maskinen din på det torrent programmet du bruker?

Eg bruker TorrentStorm, og når eg installerte det var hastigheten ut satte til uendlig/max, det som skjer då at den bruker full båndbredde ut og det kveler for farten inn og surfing på nettet.

Skrevet (endret)
Har fast ip-adressepå 100 Mbits linje

Har du prøvt å begrense hastigheten ut av maskinen din på det torrent programmet du bruker?

Eg bruker TorrentStorm, og når eg installerte det var hastigheten ut satte til uendlig/max, det som skjer då at den bruker full båndbredde ut og det kveler for farten inn og surfing på nettet.

5108346[/snapback]

Har han 100 Mbit så er den nok Synkron(100 inn/100 ut). Da trenger du ikke begrense ut-hastigheten. Bare på ADSL det gjelder.

Endret av Tordenflesk
Skrevet
Har fast ip-adressepå 100 Mbits linje

5108346[/snapback]

Har han 100 Mbit så er den nok Synkron(100 inn/100 ut). Da trenger du ikke begrense ut-hastigheten. Bare på ADSL det gjelder.

5108546[/snapback]

Hastighet har ingen betydnig, forsøkt også sette dette ned. Det hjalp ikke. Tenkte jeg skal kontakte leverandør, sjekke om de har en sikkerhetsfunksjon som stopper trafikken hvis jeg får mer enn 50 connections inn. Vet at noen har dette. Men de har stengt for idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...