Gå til innhold

Album bilder på Ipod / Itunes ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har jeg fått min Ipod 30GB 5G m/video men har et problem som

medfører en del irritasjon.

 

Hvorfor er det slik at når jeg importerer/ripper inn mine originale CD'er så

får jeg ikke inn albumbilde (og heller ikke på ipod).

 

Men jeg kjøpte en sang fra Itunes music store idag og betalte 8kr og

da kommer dette coveret inn.

 

Er det noe jeg gjør feil, eller er det kun når du kjøper musikk online

at du får dette "lille ekstra".

 

Det er jo gøy å kunne vise frem artistbilde/cover når en skal vise frem

den nye Ipoden.

 

Tusen takk for hjelpen karer !

 

Mvh.

Tommy, Stavanger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må legge inn bilder manuelt. Det gjør du ved å dra det bildet du ønsker over til bildefeltet. (Trykk på knappen lengst til høyre i det venstre nederste hjørnet for å få fram bildefeltet)

5106269[/snapback]

 

 

Må jeg rett og slett lete dem på nettet og legge dem over manuelt for hver sang? Trodde album bildene ville ligget i selve original cd'en. I hvilken fase pleier dere å legge inn bilder, samtidig som cd'en rippes inn eller ved "en senere anledning". Dersom en har 1000 sanger så må det jo være en helv**** jobb. Jeg har funnet bildefeltet nederst til venstre og det er jo tomt på alle sangene selv om jeg ripper fra original cd'en. Skal en finne coverbilde og lagre det som for så å dra og slippe det over feltet, eller finnes det en enklere løsning?

 

Mvh. Tommy

Lenke til kommentar
Må jeg rett og slett lete dem på nettet og legge dem over manuelt for hver sang? Trodde album bildene ville ligget i selve original cd'en.  I hvilken fase pleier dere å legge inn bilder, samtidig som cd'en rippes inn eller ved "en senere anledning". Dersom en har 1000 sanger så må det jo være en helv**** jobb.  Jeg har funnet bildefeltet nederst til venstre og det er jo tomt på alle sangene selv om jeg ripper fra original cd'en.  Skal en finne coverbilde og lagre det som for så å dra og slippe det over feltet, eller finnes det en enklere løsning?

 

Mvh. Tommy

5107112[/snapback]

 

Du kan markere fler sange rpå en gang, fra f.eks ett album og dra et bilde over. Da vil det bilde legge seg til alle de markerte sangene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hørt rykter om at ipod kan vise albumart der albumarten ligger INNE i mp3fila? Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Hva slags programvare skal man i så fall bruke for å legge bilder inn i mp3-filene?

For meg så virker dette en mye greiere måte å holde kontroll på albumart framfor å bruke itunes for å legge det inn.

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at ipod kan vise albumart der albumarten ligger INNE i mp3fila? Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Hva slags programvare skal man i så fall bruke for å legge bilder inn i mp3-filene?

For meg så virker dette en mye greiere måte å holde kontroll på albumart framfor å bruke itunes for å legge det inn.

5187836[/snapback]

 

Ja, jeg kan bekrefte det.

Bruker iTunes og markerer de låtene jeg vil legge bilde på, velger "egenskaper" (eller hva det heter) og drar bilde inn.

Filene legger på seg noe KB og bilde kommer inn i fila.

Så lenge du har krysset av for at iPoden din skal vise albumart, så vil bilde dukke opp.

Bilde vil også dukker opp når nå spiller musikken av med andre musikkprogrammer, som f.eks. MediaPlayer.

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at ipod kan vise albumart der albumarten ligger INNE i mp3fila? Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Hva slags programvare skal man i så fall bruke for å legge bilder inn i mp3-filene?

For meg så virker dette en mye greiere måte å holde kontroll på albumart framfor å bruke itunes for å legge det inn.

5187836[/snapback]

 

Ja, jeg kan bekrefte det.

Bruker iTunes og markerer de låtene jeg vil legge bilde på, velger "egenskaper" (eller hva det heter) og drar bilde inn.

Filene legger på seg noe KB og bilde kommer inn i fila.

Så lenge du har krysset av for at iPoden din skal vise albumart, så vil bilde dukke opp.

Bilde vil også dukker opp når nå spiller musikken av med andre musikkprogrammer, som f.eks. MediaPlayer.

5187862[/snapback]

 

Takk for info! Trodde Itunes la bildefilene i en eller anne Itunes database. Finnes det noen andre ID3'tag programmer som klarer å lese editere bildene? Ser også i Itunes at man kan adde flere bilder til en sang. Klarte dette ved uhell en gang da jeg droppa to forskjellige bilder på samme sang. En shuffel på disse hadde jo vært artig. Da kunne man jo herja og lagt inn bilder av bandmedlemmer osv :cool: Får dog kun Itunes til å spille av det første bilde. Må prøve ogse om MediaPlayer oppfører seg anderledes på dette området.

 

Hadde vært utrolig kjekt om man kunne få et programm til å vise kataloger/filer som IKKE inneholdt albumart. Har lagt inn på en del av mp3 katalogene/filene mine men ikke på alle. Litt kjipt å måtte spille en låt fra 300 kataloger/album for å finne ut hvor jeg mangler...

Lenke til kommentar

last ned media monkey, gratis fra mediamonkey.com. kanskje det mest geniale musikk-programmet jeg har testa. der kan du veldig enkelt redigere id-tag på mp3'ene, rippe cd'er, cd-info kan legges automatisk inn fra nettet dersom cd'en ikke er så ekstremt spesiell (eller fra et knøtt-lite label) at den ikke er lagt inn i databasen, du kan finne album-art som automatisk fores inn i id-tagen og alt er bare sinnsykt lettvindt. eneste negative blir at man må oppdatere biblioteket til itunes relativt ofte, men det er jo fort gjort. itunes er jo et ganske crappy program da, egentlig...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei:) Jeg har ett albumbilde på iTunes som jeg ikke liker og skulle gjerne fjernet det, men hvet ikke hvordan jeg gjør det! Har irritert meg ganske lenge nå fordi jeg har liksom prøvd å bare lagt ett bilde over det som allerede er der, men da må jeg trykke på en pil får å se det jeg la over.... så Hvordan fjerner man Albumbilder fra iTunes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...