Fred-rik Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Hei Jeg har en IDE-harddisk der operativsystemet ligger og en SATA-harddisk som tar seg lagringsting. Som feks film, serier, musikk osv. Nå kjøpte jeg 2 SATA-harddisker for å utvide plassen min ytterligere. Jeg kobler alt riktig i, i biosen så tillater jeg for SATA-plassene og i start up-en ser jeg til og med harddisken med ''navn''. Altså: WDC WD2500JD-75HBBO. Men inne i XP så er de ikke der. De finnes ikke i Computer -> Manage -> Storage -> Disk Management. Men min første SATA-harddisk fungerer utmerket. Noen som vet hva dette kan skyldes? Hovedkort: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=49017
kpolberg Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Ifølge teksten på mpx.no så står det at det er "- Two independent SATA controllers, for four drives". Så jeg ville tatt en kikk i Device Manager og sett om det er en kontroller som ikke er innstallert.
Fred-rik Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Ifølge teksten på mpx.no så står det at det er "- Two independent SATA controllers, for four drives". Så jeg ville tatt en kikk i Device Manager og sett om det er en kontroller som ikke er innstallert. 5105198[/snapback] Hmm... Er ikke helt sikker på hva jeg skal lete etter da Men jeg kom på en ting. Hvordan kommer jeg meg inn på silicon image greiene? Det ligger på: C:\Program Files\Silicon Image\3114 SATARAID5 Før så poppa den opp hver gang jeg starta og da viste den at SATA-disken var inne, kanskje jeg kunne gjøre noe der fordi det har jeg ikke gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå