Gå til innhold

Må man ha Xp for AoE 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, må man virkelig ha Xp for å spille AoE 3?

Isåfall er det rimelig dårlig spør du meg, ettersom Windows 2000 proffesional er nesten akkuart det samme. Bare ikke designen...

Noen som har testet det på 2000? Vil liksom ikke kaste pengene ut av vinduet :confused:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Demoen krever xp, men microsoft skal ha sagt at fullvesjonen også vil godta win2000. De gir derimot ingen brukerstøtte for brukere med 2000 siden spillet primært er laget for xp.

Endret av HetrTiXc
Skrevet (endret)
Ok, men hvis jeg kjøper det, er det stor sjangse for at det ikke vil virke?

5105832[/snapback]

Du kan spille AoE3 med Windows 2000! :) Du trenger å gjøre følgende:

Sett inn CD nr 1 i driven og klikk deg inn på "min datamaskin". Der høyreklikker du på cdspilleren hvor cd'en står i og velger "utforsk" i stedet for "autokjør". Finn setup.exe og høyreklikk på denne, velg "lage ny snarveg" og la den bli kopiert til desktopen din. Rediger så den nye snarvegen ved igjen å høyreklikke "snarveg til setup" og velg "Egenskaper". Det du trenger å gjøre er å skrive navnet på ditt cdrom volum f.eks D:\ sammen med setup.exe mellomrom /a. Sånn som dette: D:\setup /a Dobbeltklikk på snarvegen og installeringen vil da starte selv om du ikke ser noe popup vindu om dette. Sjekk bare at cdrommen jobber. Etter en stund vil setup spørre etter CD nr 2 og 3....

Jeg måtte i tillegg oppgradere directx driverene mine samt noen msxml.msi drivere fra microsoft for å få alt opp å kjøre. :thumbup:

Endret av Olpaddy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...