Gå til innhold

The incredible machine

Anbefalte innlegg

Skrevet

spilte et spill før som het TIM_ the incredible machine... har lyst å laste det ned.. men enten så finner jeg det ikke eller så virker det bare ikke på xp.. noen som vet hvordan jeg skal få tak i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de virker jo ikke... jeg har prøvd kompabilitetsmodus også, men jeg får bare svart skjerm... Har du prøvd dem hos deg?

Skrevet (endret)

Grunnen til at de ikke virker på en moderne PC, er at nådagens konsepter med DirectX, Windows XP, 3d-kort, superprosessorer osv ikke engang var påtenkt når disse spillene ble laget. Så din PC kan ha et kort eller noe annet som ikke spillet skjønner noe av, og dermed blir det bare svart skjerm. Mens en annens PC kan være heldig å kjøre det uten problemer. Tro det eller ei, 3D-kort har faktisk ikke alltid vært standard. Det var bare sent på 90-tallet at 3DFX-kortene kom og revolusjonerte alt som het spillgrafikk.

Men hvorfor et rent 2D-spill som TIM ikke virker, kan som sagt ha alle mulige grunner.

Endret av Bitex
Skrevet

Da kan jeg legge til at jeg har et Sapphire X800Pro. Det forrige kortet, som jeg hadde da jeg begynte med TIM'ene, var et Hercules 9800XT.

Før der brukte jeg et MSI GF4Ti4200, men husker ikke om jeg prøvde TIM'ene med det.

Skrevet

Som jeg nevnte: det har kommet et i nyere tid også. Det heter "The Incredible Machine - Even more contraptions". Etter at jeg har rippet platen til en ISO-fil, er det 626 MB.

De gamle (som du ikke får til) er ferdig installert på

TIM 1: 718 kB

TIM 2: 5,98 MB

TIM 3: 15,9 MB

TIM "toon": 5,83 MB

altså tydelig gamle (og vanskelige å ha med å gjøre).

Kanskje du skulle skaffe deg dette siste, som er en ganske mye større og mer moderne variant. Det er like moro, og minst like vanskelig ;)

Skrevet

Om du vil spille gamle dos-spill på dagens pcer, hjelper det i nesten 100% av tilfellene å laste ned en dos-emulator. Dosbox og SoundVMD er to gode emulatorer. Du finner begge på www.abandonia.com

Skrevet
Om du vil spille gamle dos-spill på dagens pcer, hjelper det i nesten 100% av tilfellene å laste ned en dos-emulator. Dosbox og SoundVMD er to gode emulatorer. Du finner begge på www.abandonia.com

5121737[/snapback]

Gta 2 i samme tilfellet da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...