Magne5000 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Hovedkortet røyk på min gamle PC, så det ble ny, denne gangen bærbar. Har satt den gamle HD som ekstra disc i en lånt maskin og får delvis tilgang til filer. Hvor finner jeg filene som lå i mapper på skrivebordet? Også problem med "bruker" og "beskyttelse". Den maskinen starter ikke vindows med min HD som eneste HD, ikke i sikker modus heller. Gamle minimale DOS kunnskaper har gått i glemmeboka, og kompetansen er som dere forstår begrenset. Ville sette pris på hjelp så jeg kan berge noen bilder.
BigSkippy Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Hovedkortet røyk på min gamle PC, så det ble ny, denne gangen bærbar. Har satt den gamle HD som ekstra disc i en lånt maskin og får delvis tilgang til filer. Hvor finner jeg filene som lå i mapper på skrivebordet? Også problem med "bruker" og "beskyttelse". Den maskinen starter ikke vindows med min HD som eneste HD, ikke i sikker modus heller. Gamle minimale DOS kunnskaper har gått i glemmeboka, og kompetansen er som dere forstår begrenset. Ville sette pris på hjelp så jeg kan berge noen bilder. 5103819[/snapback] Hvilket operativsystem har du? på WinXP ligger skrivebordet med mapper som standard under: "C:\Documents and Settings\bruker\Skrivebord" Kobler du på en harddisk på en annen maskin som du gjør og får "får problemer med bruker og beskyttelse", kan du for eksempel bruke et program som "EasyRecovery". Da får du tilgang til filene allikevel. Det finnes sikkert andre muligheter også, men jeg har brukt dette programmet med hell
P-in-P Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 (endret) Det går skjelden ann å ta en HDD med oprativsystem og sette den som systemdisk i en annen PC! Da blir det tull med drivere og registre vil jeg tro! Ting fra skrivebordet ligger her (tror jeg): C:/Dokuments and settings/"brukernavn"/skrivebord. For å få HDDen din til å fungere som sys disk i en ny PC må du formatere C: og legge inn OS på nytt! Edit: Ikke firvere men drivere Endret 4. november 2005 av P-in-P
kvase Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 set jumperen på hd til slave. (sidna kabler) du skal få tilgang da som admistrator til alt på gamel HD angående oppstart som master i lånt pc fungerer det dårlig du må nokk ha tilgang fra en koplett pc for og gå inn på den HD som må stå som slave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå