Gå til innhold

Dell pc, gjennoppretting, nettproblem

goooser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Driver og fikser litegrand på en pc som tilhører en venn av meg, han hadde hatt masse virus og trojanere osv. og vi bestemte oss derfor for og formatere den.

Det første problemet jeg støtte på var at han ikke hadde fått med en Windows CD, etter litt leting rundt på nettet fant jeg ut at dell pc-en var utstyrt med et program som lagde en Windows cd. Da Windows-en på pc-en hans var rimlig ødelagt tvilte jeg på at dette overhode var mulig, men jeg prøvde alikevel, CD-en den fungerte og jeg brukte den til og formatere PC-en.

så skal jeg komme til poenget, når jeg så var ferdig med og installere Windows, prøvde jeg og komme på nett. fant så ut at det var Umulig og komme inn på Masse internett sider, inkludert Microsoft.com, Msn.com. prøvde også med andre nettlesere enn exsplorer men får fortsatt ikke kommet inn på disse. får heller ikke koblet meg på msn eller Guild Wars (som er et mmorpg spill).

Er koblet til samme ruter som en annen pc og alt fungerer fint på den, har ikke installert noen brannmur enda så tror ikke det har noe med det og gjøre.

Noen som kan hjelpe meg?

(ps. viste ikke hvor jeg skulle poste den så postet den her)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En Dell pc uten windows-cd faktisk, er det virkelig mulig?

Etter å ha vært med på utpakkingen av ørten Dell-maskiner så finner jeg det vanskelig å tro, han må ha surra den bort.

Samtidig som han leter etter den windows cden så kan han finne Drivers & Utility cd'en i samme slengen og kjøre driverinstallasjoner fra den.

Skrevet (endret)

Det er faktisk tilfelle, og har også lest på forumet til dell at dette fint kan være tilfelle, cd-en som er brent ut fungerer 100%, og driverene ligger innpå den nye cd-en som programmet brente ut. Det fulgte heller ikke med en driver-cd.......

Windows er installert, det er også alle driverene... Men det er ikke det som er problemmet...

Problemet er det at noen sider ikke fungerer (microsofts egne nett sider, samt noen andre. Også msn får ikke koblet seg på... jeg tror dette bare er noen instillinger men greier ikke og finne noen som er feil...

Noen som tror de vet hva som kan være feil?

Endret av goooser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...