Gå til innhold

Har domene/Clarkconnect ønsker epost


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å være litt takknemlig for at noen faktisk forsøker å hjelpe deg?

5101194[/snapback]

Er takknemlig hvis noen forsøker å hjelpe meg. Akkurat i dette tilfellet føler jeg ikke at det var et forsøk på hjelp.

5101261[/snapback]

Beklager at jeg ikke skriver punktvis hvordan du skal gå frem for å få dette til.

 

Du har tydeligvis ikke lest How to ask questions the smart way.

 

Foreløpig har du gitt veldig lite informasjon om hva du egentlig vil. Vil du ha flere e-postkontoer og sette opp webmail? Skal klienter koble seg til serveren og laste ned mailer der? Skal du kun bruke serveren til å sende med?

 

Leste du i det hele tatt de linkene jeg gav deg? Her er en til:

http://www.clarkconnect.com/wiki/index.php...l_Server_-_SMTP

Lenke til kommentar
Foreløpig har du gitt veldig lite informasjon om hva du egentlig vil. Vil du ha flere e-postkontoer og sette opp webmail? Skal klienter koble seg til serveren og laste ned mailer der? Skal du kun bruke serveren til å sende med?

 

Skal ta på meg litt selvkritikk for at jeg ikke alltid er veldig klar.

 

Det jeg har er et domene. F.eks Johansson.com

 

Det er registrert hos en registrar som forwarder det til en pc jeg har installert ClarkConnect på.

 

Har installert mailserver på den, men ønsker å bruke den slik at jeg får meg en egen mailadresse som for eksempel: [email protected].

 

Den vil jeg gjerne bruke slik at jeg kan hente mail fra mailserveren min uansett hvor jeg befinner meg.

 

I tillegg vil jeg kunne sende mail derfra.

 

Unnskyld for min noe gretne tone.

 

Og ja, jeg har lest linkene du ga meg. har vært der før også :p

 

-b-

Lenke til kommentar

Du må ha en DNS record (MX) som forteller at din server er destinasjonen for e-post til johansen.com. Dette gjøres i master navnetjener. Dette er kanskje en del av domenepakka du har kjøpt av din registrar. Hvis ikke må du sette opp en navnetjener for domenenavnet ditt. Til det brukes BIND.

 

For å ta i mot og sende e-post til andre e-posttjenere, så er det de vanligste programmene Sendmail, Q-mail, Postfix og Exim. Om det er noe spesielt ved ClarkConnect vet jeg ikke. Disse må settes opp, og kjøre i bakgrunnen og lytte på SMTP-porten. Firewall må konfigureres.

 

For at brukere skal kunne hente sin e-post hos deg, trenger du et program som lytter på POP/IMAP-portene, og sender over e-post når det er ønskelig. De mest brukte programmene er Courier og Dovecot. Firewall må konfigureres.

 

Som webmail er Squirrelmail og Horde/IMP det mest brukte. Dette er php-basert.

 

Når dette er korrekt satt opp (som ikke trenger å være så vanskelig), så er kan du legge til brukere og sette opp alias for de e-postadressene du vil ha.

Lenke til kommentar
Du må ha en DNS record (MX) som forteller at din server er destinasjonen for e-post til johansen.com. Dette gjøres i master navnetjener. Dette er kanskje en del av domenepakka du har kjøpt av din registrar. Hvis ikke må du sette opp en navnetjener for domenenavnet ditt. Til det brukes BIND.

 

For å ta i mot og sende e-post til andre e-posttjenere, så er det de vanligste programmene Sendmail, Q-mail, Postfix og Exim. Om det er noe spesielt ved ClarkConnect vet jeg ikke. Disse må settes opp, og kjøre i bakgrunnen og lytte på SMTP-porten. Firewall må konfigureres.

 

For at brukere skal kunne hente sin e-post hos deg, trenger du et program som lytter på POP/IMAP-portene, og sender over e-post når det er ønskelig. De mest brukte programmene er Courier og Dovecot. Firewall må konfigureres.

 

Som webmail er Squirrelmail og Horde/IMP det mest brukte. Dette er php-basert.

 

Når dette er korrekt satt opp (som ikke trenger å være så vanskelig), så er kan du legge til brukere og sette opp alias for de e-postadressene du vil ha.

5108253[/snapback]

 

 

Ålrightythen!

 

will try that. takker og bukker for hjelpen!

 

Ha en fortsatt fin lørdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...