willbend Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 (endret) Har laget kode for artikler, men når jeg skulle ordne kommentar gikk det skeis. Artikkelstrukturen er slik: id, title, article, date, author. Jeg printer da ut artikkelen ved help av $_GET['id']. Så skulle jeg ordne kommentarer, det gjorde jeg slik: id, name, email, comment, date, ip. Så henter jeg ut alle komentarene til hver artikkel ved hjelp av den samme $_GET['id']. Dere som har programmert sånn her skjønner at dette går ikke, fordi nå blir bare en kommentar hentet ut. Jeg trenger altså hjelp til å ordne komentar systemet. EDIT: For de som vil lese koden: showarticle.php <?php $id=$_GET['id']; $sql="SELECT * FROM avis_articles WHERE id='$id' LIMIT 1"; $query=mysql_query($sql); if($result=mysql_num_rows($query)==0) { echo "Finner ingen artikkel."; } else { $result=mysql_fetch_array($query); echo "<h2>" . $result['title'] . "</h2> <br>"; echo $result['article']; echo "<br><br> Skrevet " . $result['date'] . " av " . $result['author']; } include("showcomment.php"); ?> showcomment.php: <?php $id=$_GET['id']; $sql="SELECT * FROM avis_comments WHERE id='$id'"; $query=mysql_query($sql); echo "<hr>"; if($result=mysql_num_rows($query)==0) { echo "Ingen kommentarer."; } else { $result=mysql_fetch_array($query); echo "<div class='comment'>"; echo "" . $result['name'] . "sier:<br>" . "<div class='commentdate'>" . $result['date'] . "</div><br>"; echo $result['comment']; echo "<br> </div> "; } ?> Endret 2. november 2005 av willbend
fredeil Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 (endret) Du må ha i kommentar tabellen: | id | nyhet_id | name | email | comment | date | ip Så når du skriver en kommentar, så må du fixe vilken nyhets id som blir lest, foreksempel gjennom $_GET['id]. så viss du leser http://domene.no/index.php?side=nyheter&id=2 så bruker du samme $_GET['id'] som du henter nyheten ut med.. altså: SQL I SHOWCOMMENT.PHP: $id = $_GET['id']; mysql_query("SELECT * FROM `kommentar` WHERE nyhet_id='$id'"); håper det hjelper deg kan sikkert forklare mere seinare.. edit: og når du skriver en kommentar, så må du ha nyhets iden inni $_GET['id] SQL: mysql_query("INSERT INTO `kommentarer` (id, nyhets_id, masse felt her) VALUES ('', '$id' felt)"); forstår du? Endret 2. november 2005 av fredeil
fredeil Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 (endret) Har endra litt på scriptet ditt åsså showarticle.php <?php if($_GET['id'] == TRUE) { $id = $_GET['id']; if(!is_numeric($id)) { die("Nyhets ide'n <u>må</u> innholde tall"); } $query = mysql_query("SELECT * FROM avis_articles WHERE id='$id' ORDER BY `id` DESC"); if($result = mysql_num_rows($query) == 0 ) { echo "Finner ingen artikkel."; } else { while( $row = mysql_fetch_array($query) ) { $tittel = $row[title]; $artikkel = $row[article]; $dato = $row['date']; $av = $row[author]; echo "<h2>" . $tittel . "</h2> <br>"; echo $artikkel; echo "<br><br> Skrevet " . $dato . " av " . $av; } } include("showcomment.php"); ?> Endret 2. november 2005 av fredeil
willbend Skrevet 2. november 2005 Forfatter Skrevet 2. november 2005 Tusen takk fikk det til nå, trikset var altså den nyhets_id'en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå