Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming! Er det egentlig lov?


DonKristo

Anbefalte innlegg

Har aldri hørt om noen som har blitt tatt for "trim" fordet mopeden går ca. 50-60 originalt (pre-EU-mopeder).

Om du har original potte og lyddemper kan man knapt høre mopeden din, og da tviler jeg på de bryr seg. Om du derimot kjører uten lyddemper (som folk med TSX er veldig glade i) så er det mulig de blir litt grinete. :)

 

Men du kan fremdeles få fartsbot. Det fikk jeg på min 1994 DTR (som også gikk 60-65 originalt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en liten "boks" som enkelt og greit kutter eller reduserer tenninga når motoren kommer over et bestemt turtall. På noen kan man sette dette turtallet selv. Finnes flere typer av disse. Noen har også fjernkontroll så du kan slå den på selv om du ikke sitter på mopeden selv. Bare stikke handa diskrét ned i lomma når de skal til å teste. :p

Lenke til kommentar
DonKristo 

post 11/11-2005 : 09:55

Post #11

 

 

Bruker

Registrert: 10/05-2005

Innlegg: 24

 

 

 

 

synest det er litt rart, men ok..

Min moped går i 110km/t+ har effektanlegg og powerfilter på.. Det eneste den overskrider egentlig er jo farta, men en bil går jo over alle fartsgrenser den kjører i, så jeg skjønner ikka at det skulle være ett problem så lenge du passer på å holde deg til 45 km/t. Og så lager den jo jævlig høy lyd... inv_biggrin.gif

 

 

--------------------

Regards DonKristo; king of the world!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er ikke mulig, da må du så og si full trim på moppen! :nei:

5387209[/snapback]

 

Joo.... det er fatisk mulig... har en rmx 2003 mod... Har satt på effektanlegg og større drev..,. 110 klarer den fint i nedoverbakke ivertfall.. bare litt mye luftmotstand da syns jeg.... :tease:

Lenke til kommentar
Joo.... det er fatisk mulig... har en rmx 2003 mod... Har satt på effektanlegg og større drev..,. 110 klarer den fint i nedoverbakke ivertfall.. bare litt mye luftmotstand da syns jeg.... :tease:

6663939[/snapback]

Ramlet og slått deg eller? RMX med effektanlegg går ca 90km/T hvis den er kjørt bra inn.

 

Mvh Erling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...