Gå til innhold

Pris på Nikon F90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Kjøpte nylig et brukt Nikon F90, og er ganske sikker på at jeg betalte litt mye.

Noen som vet hva et slikt et ville koste brukt?

5091398[/snapback]

Vanskelig å si noe "rett" pris, slike filmbaserte kameraer florerer på bruktmarkedene nå for tiden. Jeg ville ikke betalt mer enn 1000 kroner. Sjekk bruktmarkeder på f.eks. foto.no, der er det ofte lignende saker til salgs. Hvor mye betalte du da ;-) ?

 

K

Lenke til kommentar
Vanskelig å si noe "rett" pris, slike filmbaserte kameraer florerer på bruktmarkedene nå for tiden. Jeg ville ikke betalt mer enn 1000 kroner. Sjekk bruktmarkeder på f.eks. foto.no, der er det ofte lignende saker til salgs. Hvor mye betalte du da ;-) ?

5253745[/snapback]

 

Nåh, 1000 kroner, jeg vet ikke jeg. Er det F90 eller F90x, F90s etc? Gammelt og slitt?

 

Gamle Canon 1N og sånn som det går rutinemessig for betydelig mer enn 1000 kroner, og jeg ville tro at en av disse semi-proffe mursteinshusene fremdeles var verd mer enn en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Nåh, 1000 kroner, jeg vet ikke jeg. Er det F90 eller F90x, F90s etc? Gammelt og slitt?

 

Gamle Canon 1N og sånn som det går rutinemessig for betydelig mer enn 1000 kroner, og jeg ville tro at en av disse semi-proffe mursteinshusene fremdeles var verd mer enn en tusenlapp.

5253770[/snapback]

 

På foto.no får du nå et F90 hus + F90x hus + Nikkor 28-200 med Lowepro bag til 2500 kroner. Så jeg vet ikke om 1000 kroner for et F90 hus er så gæli anslag.

 

K

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
På foto.no får du nå et F90 hus + F90x hus + Nikkor 28-200 med Lowepro bag til 2500 kroner. Så jeg vet ikke om 1000 kroner for et F90 hus er så gæli anslag.

 

K

5253786[/snapback]

 

Ok, da er jeg enig i at 1000 kroner er en grei pris.

5253874[/snapback]

Det var et utrolig godt tilbud, og hvis ikke utstyret er alvorlig slitt anbefaler jeg alle med 2500 til å kjøpe det. Så lav pris er jo utrolig. Hadde jeg hatt pengene skulle jeg kjøpt det, solgt det dårligste huset for 1000 og satt meg fornøyd tilbake i sofaen. Glimrende kamera, foresten.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mitt Nikon F90 i 1992, og med de bruktprisene som det generelt er på fotoutstyr, ser jeg overhodet ingen grunn til å selge det, selv om det bare står og samler støv. (bruker kun digitalt for tiden)

5362017[/snapback]

Ganske enig der, kkristi. Selv solgte jeg min F70 til en kompis i Afrika. Utvalget i butikkene er ikke helt supert, så jeg fikk en grei pris for det. Tenkte at jeg skulle skaffe meg en F90 når jeg kom hjem. Har ikke tenkt på saken før nå, med de prisene kan jeg jo kjøpe det for morro skyld. Slik at FM'en og de andre ikke skal føle seg så ensomme på hyllen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Jeg har både min F90x og gamle 401s. Kommer aldri til å kvitte meg med noen av de.

F90x et glimrende kamera med en knallgod autofokus, brukt mye under sport, flyshow osv.

401 har affeksjonsverdi, kjøpt for konfirmasjonspenger sammen med en gedigen Metz stavblits.

Bruker nå stort sett bare D70 og G5. Ixus I til fest...

 

Tror nok også at prisen for et godt hus uten skader etc vil ligge et sted rundt 1500.

Flere eksempler på hus med vertikalgrep og bakstykke som ligger til salgs.

Fant også en SB26 blitz til 500.-

Nå kan man få mye godt analogt utstyr til en latterlig lav pris.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
En EM hadde også vært greit å ha i hylla, bare på morro liksom...

5681514[/snapback]

 

Nikon EM, ville holdt meg unna det. Er et temmelig gammelt kamera, som var det billigste Nikon hadde laget da det kom. Så de fleste du kommer over er utslitt, det er i hvertfall det jeg har hjemme (lekker lys som ei sil så det må teipes overalt) og det har ikke vært brukt ekstremt mye. Ville nok prøvd å finne et litt dyrere Nikon med metallhus. Få fotografiske muligheter har det også, ikke oppvipping av speil, ikke dybdeskarphets kontroll og bare over/undereksponering ved å stille ISO.

 

Ikke rart Fm3 fortsatt er dyrt foresten, var jo bare et par måneder siden det gikk ut av produksjon. Har du lettet etter prisene på FM2 foresten, mulig det er billigere.

Endret av modin
Lenke til kommentar
EM, som jeg skrev, et kamera til hylla.

5684390[/snapback]

 

Trodde du ville ha det som brukskamera, da de andre kameraene du nevner liksom er litt mer aktuelle samle objekter. En EM er liksom ikke den type kamera man samler på for å hvise fram til barnebarna, eller for å ha det i kamera samlingen sin.

 

Foresten hvis du har mye Nikon-opptikk og ønsker et billig back to basic kamera. Finnes det jo russiske kameraprodusenter som produserer kameraer med Nikon fatning. Disse er temmelig enkle og billig laget og har en høyeste lukkerhastighet på 1/500.Men det er jo trossalt opptikken som bestemmer bildekvaliteten og hvis du ikke trenger raskere lukkertid så er det jo noe man kan vurdere. Desverre kan nok ikke disse kameraene bruke objektiver uten blendering (noen nyere AF objektiver) i motsetning til Nikon fm3 som kan komunisere med objektivet ved hjelp av chipen.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...