petterg Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Et frima har en plasma tv stående et vrimleområde. Den brukes primært til å vise powerpoint presentasjoner ved spessielle anledninger. Nå har de lyst til å bruke den til litt mer. De ønsker en måte å programere den til å vise forskjellige bilde (og lyd) kilder til bestemte tidspunkter. F.x at den viser TV2 i en periode, så NRK en stund, så en reklamevideo for produkter de har, og kanskje et powerpoint presentasjoner, osv. Alle kildebytter må kunne skriptes, og skriptet må kunne overstyres fra en fjern maskin. Hva er veien å gå for å få til dette? Jeg ser for meg i tre basis løsninger: 1: man har en PC stående nær skjermen, som kan fjernstyres på et eller annet vis. (Remote desktop, VNC, ... ) Denne har tv-kort, og kjører skript som utfører nevnte jobb. Ved spesielle anledninger stoppes skriptet, og man holder presentasjoner over remote desktop eller VNC, eller tilsvarende. 2: TV skjermen (den har vga inngang) står som sekundær skjerm på en pc som brukes ved presentasjoner. (Her kan kabellengden mellom pc og tv bli et problem.) 3: Stikk motsatt av løsning 1: PC'n ved TV'n henter skjermbildet sitt fra en presentasjons pc "langt unna", og denne presentasjons pc'n sørger for å gi riktig bilder. Evt man kan kombinere 1 og 3: skripet kjører på maskina ved tv'n, når skriptet avbrytes (ved fjernstyring) settes den til å vise skjermbilde fra presentasjonsmaskina. Så, hvordan få til noe av dette i praksis? Kan windows media edition brukes? Eller bør man gå for MythTv? Jeg er ganske sikker på at MythTV kan skriptes til å ta opp tv programmer til disk, men kan den skriptes til å vise disse direkte til skjerm? Kan den benytte andre kilder enn tv-signaler?
AKIRAx77 Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Prat med de gutta her: http://www.scala.com/ De skal har forhandlere i Norge. AKIRA
petterg Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 Ja, det ser jo ut som en mulighet. Noen som kjenner til flere alternativer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå