Gå til innhold

S-video fra pc til tv. forskjellige kontakter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har et kjapt spørsmål, om dette er i feil kategori så beklager jeg det, og skal pm en moderator for å fjerne spørsmålet mitt..

Saken er at jeg skal koble til en HP laptop til et tv. Det er selvfølgelig forskjellige plugger. Ut fra Pcen ser slik ut:

svideo1.jpg

Regner med jeg må kjøpe en slik og en eller annen form for overgang i andre enden. Tv inngangen er av den typen som er mest(?) vanlig, nemlig slik:

svideo2.jpg

Hvor får jeg kjøpt noe slikt? Noen som vet hva de forskjellige typene heter? Vet det er dårlige tegninge. :blush:

Takker veldig for all hjelp jeg kan få. :)

Morten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv om du får plugget en vanlig S-Video plugg inn i skjermkortet.

Det er flere pinner på skjermkortet fordi det har flere funksjoner (kompositt, video inn og ut). Det pleier å følge med en overgang til vanlige plugger når man kjøper retail (boxed) utgaven.

Skrevet
Prøv om du får plugget en vanlig S-Video plugg inn i skjermkortet.

Det er flere pinner på skjermkortet fordi det har flere funksjoner (kompositt, video inn og ut). Det pleier å følge med en overgang til vanlige plugger når man kjøper retail (boxed) utgaven.

5085811[/snapback]

Takk for svar. Pcen som skal kobles til er en bærbar, fikk ikke med så mange overganger der. :) har en masse stasj av overganger liggende, bare ikke den typen der. Så det hele koker ned til at det gjerne går an å bruke den vanlige 4 pins kontakten i pcen selv om det er en 7 pins kontakt der? Interessant.. :hmm:

Skal forsøke dette. Takk igjen for svar. :thumbup:

Mvh.

Morten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...