Gå til innhold

Oppstartsproblemer under Windows XP

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Godag.

Jeg sitter nå med et utrolig stort problem.. Når jeg skal starte PCen min går alt helt fint, men når den kommer opp til booting av XP så kommer den ikke lenger. Den bare står der å går fram og tilbake (den linje loading linja). Uten at noen som helst ting skjer. Sånn står den bare. Dette problemet kom opp i går kveld og jeg har aldri hatt noen sånne problemer før. Jeg har reboota 100 ganger men ingeting endrer seg.

I går kveld så kunne jeg velge om jeg ville starte opp i sikkerhetsmodus eller "vanlig". Når jeg valgte "vanlig" skjedde det samme. Men når jeg tok i sikkerhetsmodus fungerte det helt fint.

Siden jeg har flere hardisker i PCen min tenkte jeg da at i sikkerhetsmodus kunne jeg legge over de viktige filene fra XP hardisken min og over til slaven så jeg kunne få formatert uten å miste det som er viktig. Men jeg orket ikke styre med det i går kveld så jeg tenkte jeg kunne bare gjøre det i morgen (idag). Nå skal jeg inn i sikkerhetsmodus for å legge over de filene. Men NEIDA, nå får jeg ikke gjort det siden jeg ikke for noe valg om å starte opp sikkerhetsmodus :(

Jeg har lite lyst til å formatere HDen sånn som den er nå grunnet masse filer jeg har lyst til å fortsette å ha. Så jeg trenger hjelp av dere :p

Jeg tar gjerne i mot hjelp ang. å fikse selve booting problemet eller å i det hele tatt komme meg i sikkerhetsmodus :p

Håper noen kan hjelpe meg og jeg takker på forhånd for all hjelp jeg kan ha.

Takk

edit:

Det er forresten Service Pack 2

Endret av Stish
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får startet i sikker modus så er det ingen fare. Greier du å få lagt inn Hijackthis på maskinen - via diskett eller noe - så installer og post en logg her. Eller kikk på msconfig om det er noe der som kan tas vekk.

Du må ha installert noe eller tatt vekk noe eller gjort endringer i hardware i det siste?

Skrevet
Hvis du får startet i sikker modus så er det ingen fare. Greier du å få lagt inn Hijackthis på maskinen - via diskett eller noe - så installer og post en logg her. Eller kikk på msconfig om det er noe der som kan tas vekk.

Du må ha installert noe eller tatt vekk noe eller gjort endringer i hardware i det siste?

5085357[/snapback]

Men jeg kommer meg ikke inn på sikkerhetsmodus nå.

Hva er hijack this?

Nei, jeg har ikke gjort noen som helst hardware endringer eller installert noe før det skjedde

Skrevet
Hijackthis - link i sig

Sikkermodus - trykk F8 under oppstart.

5085506[/snapback]

Argh!! Når jeg går inn i sikkermodus nå så sier den "Installasjonsprogrammet til WIndows XP kan ikke fortsette i sikkerhetsmodus. Installasjonsprogrammet vil starte på nytt".

Dette er sannsynligvis pga. tidligere i dag prøvde jeg å feilsøke med Windows XP CDen og den sa at jeg skulle reboote og så boote opp Windows XP igjen på vanlig måte. Så nå kommer den opp i sikkerhetsmodus :\ Jeg får ikke gjort noe mer i sikkerhetsmodus for den starter på nytt bare jeg trykker på OK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...