Silk Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hva er en ARP-hurtigbuffer? det kommer en feilmelding når jeg prøver og repare trådløstnettverk: Kunne ikke fulføre reperasjonen, grunnet: Kan ikke tømme ARP-hurtigbuffer. hva kan jeg gjøre med dette??
john.einar Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 ARP = Address Resolution Protocol. Denne protokollen brukes for å oversette en IP adresse over til en MAC adresse på et Ethernet. Et ARP-hurtigbuffer husker de IP'ene som har blitt slått opp til senere bruk. Når du får denne feilmeldingen betyr det at dette bufferet ikke kunne bli tømt. Du kan prøve å selv tømme bufferet. Slik gjør du det (under WinXP, Windows 2000): * Start opp en kommandolinje ved å velge Start->Kjør, skriv "cmd.exe", trykk så enter * I kommandovinduet skriver du "arp -d" og trykker enter. Du kan vise hva som ligger i bufferet med å skrive "arp -a".
Silk Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Vil arp'ene bli tømt automatisk når jeg gjør dette? eller må jeg selekte alt og trykke på DELETE ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå