Gå til innhold

Noen som har testet Canon EF 28-200 f3,5-5,6 USM


Anbefalte innlegg

Vurderer dette objektivet som ett rent "tur" objektiv, dvs som eneste objektiv på kamera på feks skiturer eller lignende hvor det ikke er praktisk med objektivbytte og det blir for tungt med feks EF 24-70 f2,8L USM og lignende. Har tidligere hatt en Sigma 28-200 men denne er ikke så skarp og ganske treg..

 

Noen som har testet Canon EF 28-200 f3,5-5,6 USM på feks Canon EOS 20D?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nå vurdert 24-105 objektivet, om jeg var det. Helt sikkert voldsomt mye bedre enn det du nevner på alle felt bortsett fra pris (jeg har ikke testet selv). Selv har jeg solgt 24-70 til fordel for 24-105 som et allround objektiv. Dvs jeg har ikke kjøpt det enda, men vurderer 5D kit innen 2-4 mnd. Om det ikke blir 5D så blir det hvertfall denne zoomen.

 

Du har jo for det meste kvalitetsoptikk over hele fjøla så hvorfor ikke gå for det også her?

 

Men ang 28-200

http://photosig.pcphotoreview.com/cat/pcph...46_3128crx.aspx

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Jeg ville nå vurdert 24-105 objektivet, om jeg var det. Helt sikkert voldsomt mye bedre enn det du nevner på alle felt bortsett fra pris (jeg har ikke testet selv). Selv har jeg solgt 24-70 til fordel for 24-105 som et allround objektiv. Dvs jeg har ikke kjøpt det enda, men vurderer 5D kit innen 2-4 mnd. Om det ikke blir 5D så blir det hvertfall denne zoomen.

 

Du har jo for det meste kvalitetsoptikk over hele fjøla så hvorfor ikke gå for det også her?

 

Men ang 28-200

http://photosig.pcphotoreview.com/cat/pcph...46_3128crx.aspx

5084166[/snapback]

 

Er inne på tanken om 24-105 ja, men var liksom det å ha en enkel, liten og lett sak som 28-200 for noen turer der kun ett objektiv kan tas med som var greia da... og da med åpne øyne å ofre lit kvalitet... men, ser jo at prisen er rundt 4000 kr da, og da er ikke veien såååå lang opp til 24-105, eventuelt med salg av 24-70.

 

Men da kan jeg jo kanskje like godt selge 70-200 f2,8L og kjøpe inn IS versjonene der og.. jaja, får se hva jeg gjør

 

Noen som faktisk har prøvd nevnte 28-200?

Lenke til kommentar

Ja for min egen del har det vært litt frem og tilbake de siste månedene.

Tar også kameraet mye med på tur, så vekt var et tema.

Oppgraderte først en 28-70 med en 24-70 og byttet så ut en 70-200 2.8 med en 4.0.

Men fant ut at blender 4 ble i knappeste laget samt at 24-70 er en tung sak å drasse rundt på, så når da 24-105 IS kom med glimrende kritikker ble det helomvending.

 

Så nå venter jeg på anledning til å kjøpe 24-105 - men de må få fikset det først - og ha det som eneste objektiv i sekken (når jeg ikke er på ren fotoutflukt) samt som hverdagsobjektiv.

I tillegg er lettvekts-telezoomen byttet med 'mursteinen' 70-200 IS. Det er et utrolig objektiv.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Et av de bedre allround ala, tur-objektivene (i den prisklassen) er Tokina AT-X AF 24-200, sjekk ut reviews på fredmiranda (http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=176&sort=7&cat=40&page=1) og andre steder. Dette er ihvertfall bedre enn Canonen du nevner (canon har 5.7 på fredmiranda og Tokina 8.1), og har også bedre vidvinkel. Jeg har riktignok bare lest om dette, men kommer til å kjøpe det selv ved neste linseinnkjøp da det virker som et godt valg.

 

edit: feil adresse

Endret av dr.steen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...