Gå til innhold

Mangler DELL-drivere til nettverkskort


Funkypapa

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har reinstallert operativsystemet, men fant fort ut at jeg mangler en del drivere til maskinen. Ettersom DELL helt har sluttet med å legge ved drivere, så lurer jeg på hvor jeg kan finne disse. Har lastet ned en 50 MB stor pakke fra hjemmesiden deres (via en annen pc selvfølgelig, ettersom jeg ikke kommer på nett med den andre), men denne løser ingen av problemene.

 

Ser at de har en ftp side, men aner ikke hvilken av driverne jeg trenger.

 

Jeg har en Inspiron 6000 bærbar pc med Intel centrino 1,6 Ghz, 128 MB minne, intel trådløs nettverkskort b/g

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Centrino, så jeg skal sjekke ut driverne til intel senere i kveld, selv om det trådløse fungerer bra per i dag.

 

:)

5116716[/snapback]

Hvis det trådløse funker bra er det sikkert greit å bruke de som ligger hos Dell.

 

Jeg kjøpte nylig en ASUS PC med Intel 2200bg kort til min far, og den hadde store problemer med å holde hastigheten på det trådløse nettet oppe. Det datt ned fra 54 Mbps til lavere tall eller stoppet helt opp noe som gjørde streaming av NRK nettTV helt umulig. Intel driveren på ASUS sine sider var 9.0.1.9. Jeg så på diverse forum at dette var et "kjent" problem med 2200bg kortet.

 

Jeg lastet ned nyeste driver fra intel (9.0.3.9), og det fikset problemet :)

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...