Gå til innhold

Jeg blir trekt 30,- kr måned uten at jeg ønsker dt


Anbefalte innlegg

Jeg får denne meldingen hver måned:

 

Fra: 1937

Ditt abonnement er fornyet en måned for kr 30,- For å aktivere 3 nye valgfrie javaspill gå til http://wap.cellus.no/c/xxxxx

 

 

 

Jeg kan overhodet ikke huske å ha bestilt noe slikt, hvordan finner jeg ut hvilken leverandør som sender det? Og/Eller hvordan stopper jeg dette? (/pengene tilbake)

Endret av arna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du lastet ned noe ringetone, javaspill eller noe annet til mobilen din? Da kan du ha uten å vite det meldt deg inn i en slik ordning.

 

Jamba kom i trøbbel for å ha drevet med noe sånt...men mest fordi de ikke annonserte det. Nå som de annonserer om det er det fortsatt lov.

 

Du er sikkert ikke den første som har opplevd dette, så forbrukerombudet har sikkert den informasjonen du trenger. Prøv www.forbrukerportalen.no

 

Men det er jo også litt lurt å sjekke ut siden til dem som leverer tjenesten...du har jo adressen der.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å følge linken? Se hvem som står bak?

 

Jeg gikk inn på wap.cellus.no for deg og fant en link til kundeservice:

 

Kundeservice

 

Har du spørsmål om våre tjenester eller trenger hjelp?

Ta kontakt med kundeservice:

tlf 815 66 025 (man-fre, 10-14)

eller på epost: [email protected]

 

Til hovedsiden

©2005 Cellus

 

Kan se ut som om du har lastet ned noe spill til mobilen din som koster penger.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

 

Det stemmer at jeg lastet ned et spill for lenge siden, men da sto det aldri spesifisert at jeg skrev meg inn i en ordning på faste utgifter...

 

Jeg sender mail til cellus og sjekker forbrukerportalen som dere foreslo, håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Jeg får daglige/ukentlige meldinger jeg ikke har bedt om:

 

Undersøk hvem som er avsender for meldingen(e).

Helt til slutt i meldingen vil det trolig stå et 4 eller 5-sifret kortnummer. Våre kortnumre er 1904, 1968, 1986, 1937, 2003. Dersom avsender for din melding ikke er noen av disse, må du kontakte din mobiloperatør (Telenor eller NetCom) for å få vite hvem som sender meldingene.

 

Forsøk å sende meldingen LIST til 1986.

Du vil da motta en melding med alle dine varslinger. Du vil også motta informasjon om hvordan du stopper eventuelle varslinger. Normalt sender du STOPP [tjenestenavn] til 1986. Vær oppmerksom på at det er en datamaskin, og ikke en av våre kundebehandlere, som sitter som mottaker for disse meldingene. Vær nøyaktig når du skriver meldingen.

 

Du kan dessuten alltid enkelt sende STOPP til 1986

 

Hvordan har jeg fått disse meldingene inn på min mobil?

Cellus sender aldri ut meldinger eller tjenester til et nummer uten at noen har bedt om det. Vær oppmerksom på at dersom andre har hatt tilgang til din mobil, kan vedkommende ha bestilt tjenester eller varslinger fra oss. Følg ovennevnte rettledning for å stanse tjenester/varslinger.

 

Star of the Week

Hvis du ikke ønsker å motta flere tilbud på fra Star of the Week på SMS, send NEITAKK til 1986.

 

Heter det hos Cellus.

http://cellus.no/index.php?web_page_id=6405 :)

Lenke til kommentar

Er ikke dette et standardtriks nå om dagen? Når innholdsleverandørene kan binde deg opp mot en abonnementsavtale tjener de ufattelig store summer på at brukerne er sløve når de laster ned og/eller ikke gidder å melde seg ut "for det er jo bare 30 kroner". Operatørene gjør det også enklere for innholdsleverandørene å gjøre dette fordi de tjener enda mere på det. Telenor tjener f.eks. 18,- av de 30,- som ringetonepakken koster (jeg -tror- det var slik man delte det med CPA, men tar høyde for en liten feilmargin :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...