Gå til innhold

Hvorfor kan jeg ikke starte BF2?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat kjøpt en ny børbar med følgende spec:

2,13 GHz Centrino

1gb ram

GO6600 256MBram skjermkort

Den ble levert uten OS og jeg installerte WindowsXP selv. Etter mye problemer med å få installert en stabil driver fikk jeg endelig installert driver 81.84 fra laptopvidio2go.com.

Jeg prøvde å installere patch 1.03 til BF2, men dette gikk ikke. Jeg prøvde deretter å intallere patchen som beskrevet i denne tråden link

Jeg tror det gikk som det skulle, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg har altså nå:

driver 81.84 til skjermkort GO6600

Patch 1.03

Når jeg starter opp BF2 blir skjermen svart noen sekunder. Deretter havner jeg tilbake på skrivebordet i windows. Utrolig irriterende.

Før jeg installerte patchen kunne jeg noen ganger starte opp BF slik at jeg fikk sett introfilmen men etter lukket den seg når jeg skulle gjøre et valg i menyene.

Edit: Så en tråd der de anbefalte å sette frekvensen ved 800x600 oppløsning til 60 hz. Jeg har nå også gjort det uten effekt.

Hva skal jeg gjøre? . Jeg kan vel ikke være den eneste med dette problemet? Håper det er noen som kan hjelpe.

Endret av Cocytor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å kjør dxdiag(velg kjør fra startmeyen, skriv dx diag)

Så kan du prøve å sette lydkortet på ingen aklerasjon(eller noe i den duren).

Til meg fikk jeg ikke startet spillet før jeg gjorde slik... Det er ikke sikekrt det er feilen til deg, men verdt et forsøk!!

PS. hvis du har Æ,Ø, eller Å i administartor navnet ditt kan det også hende det ikke virker(noe jeg har hørt, aldri erfart)

Skrevet (endret)

Hva gjør dxdiag?

Har også opplevd at systemet (windows) blir veldig ustablit og ikke vil starte windows riktig ved instalering av andre drivere. Gjaldt feks 81.85 driveren, 77,70 driveren og driver fra omegadriver.

Endret av Cocytor
Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg. Startet BF2 skjermen ble svart og deretter datt jeg ut.

Har du innstallert siste versjon av directX fra Microsoft? Dette løste ihvertfall problemet for meg når jeg ikke fikk startet spillet. Eller jeg tror det var det som løste problemet.

Det merkelige var at BF2 funket hver gang formaterte maskinen men bare i noen dager og så sluttet det å virke.

Nå funker alt snydens :cool:

Skrevet
Hva gjør dxdiag?

Har også opplevd at systemet (windows) blir veldig ustablit og ikke vil starte windows riktig ved instalering av andre drivere. Gjaldt feks 81.85 driveren, 77,70 driveren og driver fra omegadriver.

5080380[/snapback]

dxdiag er diagnose verktøy for direct-x driverne! Der kan du finstille på litt saker og ting(men veldig begrenset). Memn kan ofte løse de største problemer med litt forskning innpå der :p:w00t:

Skrevet
Hva gjør dxdiag?

5080380[/snapback]

dxdiag er diagnose verktøy for direct-x driverne! Der kan du finstille på litt saker og ting(men veldig begrenset). Memn kan ofte løse de største problemer med litt forskning innpå der :p:w00t:

5080648[/snapback]

Kan prøve, men directx lastes jo inn samme med BF2 når dette installeres.

Før jeg laster patchen, kommer jeg inn på menyen. Når jeg starter singelplayer game står det at det noen grafikkinstillinger som optimaliseres (husker ikke ordrett hva som står) deretter faller spillet ut.

Skrevet

Jeg slet med lignende problemer, økte størrelsen på swap fila og VIPS. BF2 trenger MYE swap! Så prøv å utvide den om du har på noen begrensning der. Bare et tips... Lykke til.

Skrevet (endret)
Jeg slet med lignende problemer, økte størrelsen på swap fila og VIPS. BF2 trenger MYE swap! Så prøv å utvide den om du har på noen begrensning der. Bare et tips... Lykke til.

5084299[/snapback]

Ok... :ermm:

Hvordan gjør jeg det? Sikkert ikke vanskelig men har ikke vært borte i det før.

Er det det samme som norske "sidevekslingsfil" i kontrollpanel

Hvor stor bør den være?

Rart at det skal være et problem med en helt ny maskin.

Endret av Cocytor
Skrevet

Hvis det er "virtuelt minne" det er snakk om så høyreklikker du på min datamaskin, velger egenskaper, trykker på avansert og under ytelse trykker du på instillinger.

Nå kan du trykke på avansert og stille inn hvor mye av harddisken som skal brukes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...