DementedAlbino Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Når jeg kjøpte pc fra dell måtte jeg betale for Windows xp, men noen cd med windows på har jeg ikke fått. Så hvordan fungerer dette da? Har heller ikke noen "restore" cd, så lurer på om det er lovlig å ta betalt for windows når det bare følger med som forhåndsinstallert, og ikke i noen form av cd\dvd.
nahojdat Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 "Dell OS recovery" ligger som regel under "Dell accessories" i startmenyen - alle programmer.. Om det ikke er akkurat samme versj hos dere så er det garantert noe lignende på maskinene..
Tordenflesk Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 (endret) De har solgt deg en LISENS på XP. DU kan laste ned XP som et svin nå. Endret 29. oktober 2005 av Tordenflesk
Slettetavmeg Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg fikk med en CD med Win XP på til min Dell Latitude-laptop. Den er imidlertid brun på farge, og det står noe sånt som "Dell OS Disc" på den... Dere skal ha fått med en sånn en dere også.
DementedAlbino Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 "Dell OS recovery" ligger som regel under "Dell accessories" i startmenyen - alle programmer..Om det ikke er akkurat samme versj hos dere så er det garantert noe lignende på maskinene.. 5076184[/snapback] Jeg har dette valget, men om jeg velger det får jeg bare feilmelding om at system filene ikke er korekte. Dette er etter at jeg gjorde noen endringer i registeret. Noen annen måte å få laget til en slik cd på?
DementedAlbino Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Jeg har nå formatert disken etter at maskinen ikke ville starte. Er der noen måte jeg kan hente ut de filene som ligger på "skjult partisjon" så jeg kan ha fabrikkoppsettet på en cd?
Tullmann Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg har nå formatert disken etter at maskinen ikke ville starte. Er der noen måte jeg kan hente ut de filene som ligger på "skjult partisjon" så jeg kan ha fabrikkoppsettet på en cd? 5076641[/snapback] Visst du ser godt etter under oppstart ser du at du må trykke F10 eller lignende for at Xp setupen skal starte. Flere produsenter har gjort det sånt nå.
DementedAlbino Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Jeg har nå formatert disken etter at maskinen ikke ville starte. Er der noen måte jeg kan hente ut de filene som ligger på "skjult partisjon" så jeg kan ha fabrikkoppsettet på en cd? 5076641[/snapback] Visst du ser godt etter under oppstart ser du at du må trykke F10 eller lignende for at Xp setupen skal starte. Flere produsenter har gjort det sånt nå. 5076817[/snapback] Ja, må trykke F12, men ikke noe valg der om å gå tilbake til standar konfigurasjon. Får bare spørsmål om jeg skal til bios, boote fra cd eller HD. HD blir vanlig boot, så vil ha en måte å restore på maskinen.
Tullmann Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Last ned Windows XP Du har retten. Eventuelt kontakt Dell eller Microsoft og spør.
DementedAlbino Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Last ned Windows XP Du har retten. Eventuelt kontakt Dell eller Microsoft og spør. 5076902[/snapback] Jo, det er greit det, men er ikke der problemet mitt ligger. Jeg vil gjerne ha en del av programmene som fulgte med, feks konfigurering av tuchpad og diverse andre programmer som fulgte med.
nahojdat Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Om du har formatert hele harddisken så er det nok for sent til det..
random_wannabe Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Mener man får med alt man skal ha på cd fra dell. Men du får det ikke i en offisiell MS Windows pakke, bare en vanlig, stygg liten papirgreie Hvis du er sikker på at du ikke fikk det med så ville hvertfall jeg ha tatt kontakt med dell
DementedAlbino Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Skrevet 30. oktober 2005 Om du har formatert hele harddisken så er det nok for sent til det.. 5078170[/snapback] Har ikke formatert den skjulte partisjonen hvor alle disse filene skal lagres. Problemet er at jeg ikke får tilgang til disse nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå