Gå til innhold

C: disk har blitt til D: og kan ikke skiftes


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en harddisk på 250Gb s-ata med 2 partisjoner, C: og D:

 

C: (ca20GB) = Windows

D: (ca 220GB)= stuff

 

Etter jeg hadde formatert C: disken, hadde den blitt til D:, og D: om til C: .

 

Jeg har startet i safemode å prøvde å skifte forbokstav da, men funka ikke det heller.

 

(D:) Healthy (Boot)

(C:) Healthy (System)

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nettopp reinstallert maskinen? Det samme hendte med meg etter at jeg slettet C-partisjonen og lagde den på ny. D-partisjonen ble C, og jeg ble frustrert. Søkte litt rundt, og Microsoft sa at det kunne være et problem, men kom ikke med noen løsning annet enn å si at det ikke kan endres i Windows. Om det finnes en løsning via et-eller-annet partisjonsprogram hadde iallfall ikke jeg mage til å drive partisjons-sjonglering uten backups - så jeg endte med å ta backup av hele disken og partisjonere den på ny.

Lenke til kommentar
Har du nettopp reinstallert maskinen? Det samme hendte med meg etter at jeg slettet C-partisjonen og lagde den på ny. D-partisjonen ble C, og jeg ble frustrert. Søkte litt rundt, og Microsoft sa at det kunne være et problem, men kom ikke med noen løsning annet enn å si at det ikke kan endres i Windows. Om det finnes en løsning via et-eller-annet partisjonsprogram hadde iallfall ikke jeg mage til å drive partisjons-sjonglering uten backups - så jeg endte med å ta backup av hele disken og partisjonere den på ny.

5075435[/snapback]

Årh :(

Har skjedd mg og før, å da tog jeg også backup og formaterte hele disken å gjor alt på ny. Men det må vell gå ann å gjør det på en annen måte...

Lenke til kommentar

det er ikke lurt å endre bokstav på en system partisjon.

 

beste er vel å slette begge poartisjoner og begynne på nytt. skjedde samme med meg på filserveren min, men jeg gir blaffen der. hadde muligens endra det på hovedmaskina, men der har jeg bare en del av en raptor disk til system, så det sku være lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...