Gå til innhold

DVD med TV-tuner og DVI-finnes det?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lyst til å kjøpe meg en LCD-skjerm som jeg skal kunne bruke med data... samtidig vil jeg jo gjerne se på TV på den også!

 

Derfor tenkte jeg å kjøpe Dell 2405FPW-som ikke har TV-tuner...

 

så-finnes det en DVD-spiller med TV-tuner?

 

 

PS Jeg har allerede sett de portable DVD-spillere med tuner for biler. Det er en skikkelig DVD-spiller jeg vil ha (som er billig? :hmm: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja-det er sant ja. En DVD med harddisk gjør jo jobben ja :)

Jeg får en bærbar på jobben... og da gidder jeg ikke sette så mye penger inn i en maskin hjemme i tillegg. Da kjører jeg heller pengene inn i mer skjerm :)

På den annen side ser jeg fordelen med å ha data i stua (men den må være stille, lett å slå på og av o.s.v.)

 

Har du forslag til noen skjermer som er bedre enn 2405'en ¨å tar jeg gjerne imot.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

husk at for å vise noe som helst på apple sin 30", så må du bruke en dual link dvi-d utgang. tenkte lenge på å kjøpe meg en slik, men det endte opp med at jeg skaffa dell sin 2405 på tilbud, da jeg ville ha fler tilkoblingsmuligheter.

 

@overload: høyere oppløsning enn 1920*1200 på 24"? akkurat passe for meg:) hvis jeg skulle forandra skjermen på noen måte, måtte det blitt å gjøre den større (for film/tv), ikke øke oppløsningen (som er perfekt til 1080p).

 

edit: hvis du går for dell sin 2405, så kan du jo bruke hva som helst til å se på tv på den, den har composite, svideo, komponent, dsub og dvi.

 

scalinga er ikke alltid so god, så en løsning som gir 1080i over component eller dvi er å foretrekke.

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar
@overload: høyere oppløsning enn 1920*1200 på 24"? akkurat passe for meg:) hvis jeg skulle forandra skjermen på noen måte, måtte det blitt å gjøre den større (for film/tv), ikke øke oppløsningen (som er perfekt til 1080p).

 

 

Grunnen til at jeg mener at oppløsningen er alt for liten er når man sammenligner med min IBM T40P bærbar. Den har 14" skjerm med 1400 x 1050. Forskjellen mellom Dell skjermen i størrelse er jo enorm, men forskjellen i oppløsning er minimal (kun 150 linjer ekstra i høyden). Den burde minst hatt 1600 linjer syns jeg. Tekst blir jo "megastor" på Dell i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...