Gå til innhold

forslag til P2P prog i linux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort spm. om et litt annet tema: Hvordan starter Jeg Fluxbox når jeg har installert det? jeg får bare beskjed om å lukke den andre Window Manager'n jeg har kjørende, men hvordan gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kort spm. om et litt annet tema: Hvordan starter Jeg Fluxbox når jeg har installert det? jeg får bare beskjed om å lukke den andre Window Manager'n jeg har kjørende, men hvordan gjør jeg det?

Logg ut, velg Fluxbox i Session(s) og logg inn igjen.

Skrevet

Ok, takk. den var hvertfall forjævlig, en stygg blå skjerm uten noe sm helst annet enn høyreklikk. Tar sikkert år og dag å få konfigurert den der til å se brukbar ut. Menmen, jeg fortsetter med Opera problemet jeg.

Skrevet

hva mener du jeg skal gjøre når jeg kommer inn i den stygge Fluxboxen da? eneste som er mulig derfra er å kjøre kommandoer og det er temmelig slitsomt å gjøre alt via kommandoer

Skrevet (endret)

Ser ut som Debian-baserte distroer modifiserer Fluxbox fordi de har sitt eget menysystem, da jeg ikke har noe erfaring med Debian så kan jeg ikke hjelpe deg der.

Endret av olear
Skrevet (endret)

har prøvd begge deler, men nå sist gjennom apt-get

EDIT: reinstallerte, og nå dukket fluxbox opp under X11 ja..

og en ting til: jeg har installert Apache med PHP, men sliter litt med begrenset tilgang... for eksempel virker ikke et upload script, og jeg måtte manuelt chmodde index.php for å få tilgang til den. Hvordan kan jeg gi de nødvendige rettigheter til alt på mappen /var/www??

feilmelding:

Warning: move_uploaded_file(Upload/bilde.gif) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in /var/www/privat/upload.php on line 17

Endret av hockey500
Skrevet

greit, skal se på det. Men noen her som har peiling på å kjøre webservere under Ubuntu? jeg har installert Apache og PHP, men får ikke til .htaccess. Jeg har laget en .htaccess fil, laget .htpasswd og gjort endringene som skulle gjøres i /etc/Apache2/Apache2.conf. Da burde det vel funke? og hvorfor er egentlig httpd.conf så godt som tom, mens alt som skulle vært i den fila, ligger i apache2.conf?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...