Colossus Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Argh! Vi må nok vente til 4. november for å bekrefte at Civ fortjener 9.4, teite utgivelses datoer
CAT0 Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Argh! Vi må nok vente til 4. november for å bekrefte at Civ fortjener 9.4, teite utgivelses datoer 5074174[/snapback] Personlig gidder jeg ikke vente. Jeg laster det nå også kjøper jeg spillet når det kommer i butikken. Det er min måte å demonstrere mot at det ikke blir laget globale utgivelsesdatoer.
Colossus Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Argh! Vi må nok vente til 4. november for å bekrefte at Civ fortjener 9.4, teite utgivelses datoer 5074174[/snapback] Personlig gidder jeg ikke vente. Jeg laster det nå også kjøper jeg spillet når det kommer i butikken. Det er min måte å demonstrere mot at det ikke blir laget globale utgivelsesdatoer. 5074253[/snapback] Egentlig er jeg ikke overrasket, det er ikke rart at folk nedlaster når vi ikke får de samme utgivelsesdatoene som USA. Endret 28. oktober 2005 av Colossus
Frijazz Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Egentlig er jeg ikke overrasket, det er ikke rart at folk nedlaster når vi ikke får de samme utgivelsesdatoene som USA. 5074442[/snapback] Forøvrig synes jeg det er et dårlig argument, siden det ofte ikke er utvikleren som bestemmer lasnseringsdatoen men utgiveren.
Laserlasse Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg er vanligvis en fanatisk motstander av piratkopiering, og slår som regel knallhardt ned på alle argumenter som taler for det. Men akkurat i dette tilfellet er jeg enig. Mangel på global utgivelsesdato er etter min mening det eneste holdbare argumentet for å laste ned produkter. Det er absolutt ingen gode grunner for ikke å lansere produkter samtidig globalt. Greit nok at det kan være ulike utgivere for ulike soner, men da får man heller sørge for at det er koordinering mellom utgiverne. Lokalisering (oversettelse til ulike språk) kan være et argument, men i de aller fleste tilfeller består lokalisering i å produsere esker og 4-siders manualer på de lokaliserte språkene, mens selve spillet er på engelsk. *Eneste* gode grunnen til at lokalisering kan være et argument, er at selve spillet trenger å oversettes. Og da er det greit. Og om det er 2-3 dagers forskjell kan man heller leve med, men enkelte tilfeller går det flere uker eller flere måneder mellom ulike lanseringsdatoer. Og det hender også at amerikanske nettbutikker ikke eksporterer til Europa - som regel på grunn av rettigheter. I denne typer tilfeller har jeg full forståelse for at folk laster ned. Har selv kjøpt og betalt Civilization, men har også lastet det ned. Fordi jeg fortjener det.
CAT0 Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Alle som har tenkt å spille Civ4 på laptopen sin bør lese http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=133278 Skjermkortet ditt må støtte TnL, noe som vil si at intel extreme graphics ikke er støttet Spillet er ganske uspillelig på min maskin (asus s5n) fordi den ikke klarer å vise terrenget eller datamodellene i spillet.
Hans Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 (endret) V[]bster,28/10-2005 : 13:18]Går nokk helt fint på ditt x300 Det er ikke veldig grafisk krevende. 5071033[/snapback] Nei, det er ikke veldig grafisk krevende... Eneste man må passe på såvidt jeg har forstått er at skjermkortet ditt støtter T&L, hvis ikke kan du glemme det, har jeg hørt... Heldigvis funker det fett på mitt Gled dere folkens, spillet er helt genialt..! En mil foran Civ III ihvertfall! Blei seine kvelder i helga Skal garantert løpe å kjøpe når det kommer i hyllene... EDIT: ops, så ikke posten foran Endret 31. oktober 2005 av godspeed84
gorber Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg elsker det spillet her. J**** dårlig gjort at jeg har 5 eksamener om en liten måned.
Hans Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg elsker det spillet her. J**** dårlig gjort at jeg har 5 eksamener om en liten måned. 5084036[/snapback] word !!
Togo Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 (endret) 13:07 <@Togo^> faen, så mange spill, så liten tid Jeg har eksamener og tentamener i fleng. Vi satser på at det blir mer tid utover etter juleferien! \o/ Endret 31. oktober 2005 av Togo
Aiven Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Blir nok en tur innom pirathavna i dag ja Spilte en, to og tre da de kom. Og kjøpt de, skal kjøpe dette og. Men en nyversjon av Colonization hadde vært gøy
CosmoK Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Fikk min kopi fra andre siden av atlanteren før helgen, og hva skal jeg si? Hehe, OMG! Dette er Civ i sitt beste ja! Helgen gikk jo bare til spilling. Satt opp til langt på natten (fredag) og prøvde multiplayer med en kompis før jeg tok kvelden... han satt oppe i nærmest to døgn før han logget av. Spillet er så "streamlined" i forhold til tidligere versjoner at det er rart å tenke på hvorfor de gjorde det ikke slikt før. Units'ene er penere og passer til beskrivelsene, f.eks. Navy Seals ser faktisk bra ut, og gruver/oljefelt osv. forandrer seg enormt ettersom hvilken tids-periode du befinner deg i. Anbefales.
Frijazz Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Spillet er så "streamlined" i forhold til tidligere versjoner at det er rart å tenke på hvorfor de gjorde det ikke slikt før. Units'ene er penere og passer til beskrivelsene, f.eks. Navy Seals ser faktisk bra ut, og gruver/oljefelt osv. forandrer seg enormt ettersom hvilken tids-periode du befinner deg i. Anbefales. 5086313[/snapback] Jeg gleder meg bare mer og mer!
invalid_user Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Noen som vet hvordan "Missionaries" funker? F. eks. når man "finner opp" en religion og så får man en dude som i følge VG skal prøve å overbevise andre civilisasjoner å bli samme religionen.
CAT0 Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Religion fungerer sånn at andre sivilisasjoner blir i godlune med deg om du har samme statsreligion som dem. Omvendt om de har en annen statsreligion. Videre så får den som først oppdager en religion en hellig by utpekt. Angriper noen en hellig by blir alle de som har den hellige troen sinte på den den som angriper. En Profet kan bygge et "shrine" i den hellige byen. Da får du +1 gull pr. by som har religionen. En by kan ha flere religioner. Misjonærer presser religion inn i byer. Du kan bruke dem på dine egne byer, eller på andres. Religion sprer også segselv via kultur.
CosmoK Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Mmm, Civ 4 er en del mer realistisk på grunn av akkurat dette. Hadde tenkt å skrive litt mer i detalj, men henviser heller til denne linken. Der finner du det meste av info om religion og spesialister (Great People).
panzerwolf Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Har tyvspilt litt på forhånd i påvente av levering (forskjellig lansering er like teit som DVD-soner). Ikke fått prøvd så mye enda, men virker svært bra! Tok noen turer å bli vant til den nye grafikken og oppsettet, men nå har jeg nesten ikke lyst til annet enn å spille. Kan nesten ikke vente til spillet kommer i postkassa mi; gleder meg til å få manualen slik at jeg kan lese om og sette meg inn i de nye tingene som virker svært spennende! Bare synd det med at skadde skip går saktere fra Civ2 ikke er kommet tilbake...
knutby Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Hva var det med skip i Civ 2? husker ikke jeg...
gorber Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 en ting de ikke har klart å fikse er forskjellen mellom ny og gammel teknologi; i går ble et helt nytt kamphelikopter drept av en bueskytter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå