Gå til innhold

Fant ett hovedkort og en cpu


Complexity

Anbefalte innlegg

hei.. var på søppelfyllinga i dag.. der fant jeg en pc med ett hovedkort som jeg syntes så ganske nytt ut..

 

Bilder:

im0031554nz.jpg

im0031568je.jpg

 

på cpu'en ser det ut som det står:

Intel Pentium 4. 1,8A GHZ/512/400/1,5V også ett eller annet costa rica..

vanskelig å se siden det er kjølepasta..

 

alt inni pc'en var ribbet untatt hk og cpu.. kjøreribba var også tatt vekk..

 

det jeg lurer på er om dere tror dette funker?.. det ser jo helt i orden ut.. og hvilken socket det er.. og hvor mye koster isåfall en kjøler?.

 

har ram brikker og kan skaffe skjermkort.. har også harddisk, kabinett og psu.. så jeg hadde håpet jeg kunne bygget en pc utav dette ;)

 

eventuelt om cpu'en er brukbar og kan selges elns ;)

 

edit: hovedkortet heter: Abit-BG7E

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror du at det lå på fyllinga? Fordi det er ok og eieren ikke har bruk for det lenger?

5059467[/snapback]

 

nej.. men det har vært andre folk og tatt alt det andre fra den.. å det kan jo hende det var en annen grunn til at den ble kastet..

 

btw: hardwaren sto i ett hunngamelt hyundai kabinett..

 

edit: fant Denne råbillige cpu kjøleren på komplett til Socket 478.. *lyst å bestille*

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Jeg har funnet to helt fungerende maskiner på fyllinga

For et år siden fant jeg en komplett maskin med 100GB disk PIII 800 256MB ram og et gammalt skjermkort. Bare plugga i strøm så var den god som gull. Hadde den som server en stund.

 

EDIT: Norsk metallretur eier :!:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Men noen som tror cpu'en virker?.. det er ganske kaldt ute i teltet der den har ligget i noen dager.. den ser helt fin ut.. alle pinnene er der også..

 

slik jeg har forstått der det da 2,8 ghz.. den er vel nesten like kraftig som min amd athlon 64 3000+ 2ghz..

5059670[/snapback]

 

 

KOster jo ikke en dritt for en ny maskin uansett... Who cares.. :eek:

Lenke til kommentar

eh...om du dritter penger eller er pappagutt er ikke grunn nok til at du må komme med sånne kommentarer.

 

uannsett så er den pentiumen noe svakere en enn 3000+, det btyr nemlig at den skal tilsvare en p4 3ghz (kommer noe an på hvem serie det er snakk om) men om det funker så er det et bra funn. klokker sikkert bra, de pleier å gjøre det.

Lenke til kommentar

er veldig bruk og kast mentalitet i norge om dagen, og dersom du mener det er feil å finne ting på dynga fordi det heter dynga og ikke bruktmarked, så får du jaggu mene det. hadde jeg bodd i nærheten av en større plass med flere innbyggere så er det ikke umulig at jeg hadde tatt en tur en gang i blant også, men jeg tviler på at det er noe spesielt å finne rundtomkring her jeg bor

Lenke til kommentar
gratis deler å finne, sånn som norge fungerer nå....hiv og kjøp nytt, til trådstarter, hvilken fylling bruker du å dra til? Mange nordmenn kjøper og så går det en sikring så hiver de det og kjøper nytt

5059813[/snapback]

 

 

en her oppe ved der jeg bor.. ganske liten fylling egentlig..

 

har tidligere hentet en del vifter og slikt til pc'en.. og mange hardisker mello, 4 og 10 gig.. pluss tastatur og mus.. og en kompis fant en 21" skjerm som fungerer yppelig!..

 

har også henta nettverkort, skjermkort, ram (MYE ram) men det er helst til gamle pc'er jeg har fikset til andre og slikt..

 

blir vell å bestille (eller skaffe) en kjøler på en eller annen måte å få bygget meg en pc til.. blir ikke noe kraftpakke ettersom jeg ikke skal legge mye penger i det.. har det meste fra før.. men spørs om q-tec psu'en holder dette stabilt da :p

Lenke til kommentar

hei.. leita litt i kottet i gammelt datastash.. der fant jeg denne kjøleribben

kjleribbe4rb.jpg

 

den er ca 2cm tjukk.. og det er en liten vifte..

 

det jeg lurer på er om dere tror jeg kan montere denne på bare for å teste om cpu funker!.. eller tror dere den blir for varm?. har ikke kjølepasta..

 

hvis dette går bra får jeg testa delene allerede i dag kansje :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...