Gå til innhold

Hva bestemmer pakkens postrute?


Anbefalte innlegg

Jeg driter da i hvilken vei pakkene sendes. Dersom jeg blir lovt framsendingstid på to dager, kan de gjerne sende pakken min - om den skal fra Stokke til Oslo - innom Singapore på veien. Forutsatt at den kommer fram på de lovte to dagene. Dersom to dager er for lite, betaler jeg litt mer og får pakken fram tidligere.

 

Jeg tror vi kan være ganske sikre på at det vi synes er snodige omveier, er den billigste måten for Posten å få pakkene fram på. Jeg har lagt merke til at det er investert i en del digre postterminaler med høyteknologisk sorteringsutstyr. Trolig med behandling nærmest "uberørt av menneskehånd". Jeg antar det lønner seg å sluse pakkene gjennom disse, selv om transportstrekningene blir litt lengre. Konkurransen på pakkemarkedet er beinhard, så Posten er ikke i den situasjonen at man kan drive veldedighet i form av å lage unødvendige arbeidsplasser (som en i et tidligere innlegg antyder). Det er nok det motsatte som skjer. Er det ingen som leser aviser her, og som har oppdaget at Posten har sanert 6000 arbeidspalsser de siste fem åra?

 

Men dersom to pakker av samme type (f.eks. Servicepakke) tar forskjellige veier mellom de to samme stedene, er det slik at den ene er feilsendt. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...